• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۹
  • شناسه خبر: 24194

تزریق دوز اول واکسن کرونا به بیش از ۷۰ درصد جامعه هدف استان زنجان/ تا ۱۰ روز آینده ایمنی جمعی ایجاد می‌شود

بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف استان زنجان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرد‌ه‌اند که با ادامه روند واکسیناسیون در طول ۱۰ روز آینده واکسن به ۸۵ درصد جمعیت هدف تزریق شده و ایمنی جمعی ایجاد خواهد شد.

محمد‌رضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه مقابله با بیماری کرونا نخستین اولویت دولت سیزدهم است اظهار داشت: با دستور رئیس‌جمهور گام‌های بلندی برای تولید واکسن داخلی برداشته شد و در واردات واکسن نیز تحول شکل گرفت و شاهد تحقق چندین برابری این امر نسبت ماه‌های گذشته هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم استان زنجان نیز در روند واکسیناسیون قابل تحسین است گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف استان واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تعداد واکسن تزریق شده در نوبت اول و دوم در سطح استان قریب به ۸۷۰ هزار دوز است، افزود: با همراهی خوبی که توسط مردم در حال انجام است امیدواریم در طول حداکثر هفت تا ۱۰ روز آینده با واکسیناسیون ۸۵ درصد جمعیت به ایمنی جمعی در استان برسیم و به ایمنی حداکثری در زمینه بیماری کرونا دست یابیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال است، گفت: در روستا‌ها واکسیناسیون توسط مراکز بهداشت در حال انجام است و خوشبختانه میزان واکسیناسیون در بسیاری از روستا‌ها به بالای ۸۰ درصد و در برخی از آن‌ها نیز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

صائینی با بیان اینکه طبق اعلام وزیر بهداشت باید واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد و اعمال محدودیت‌ها به سمت قرنطينه معکوس برود، تصریح کرد: واکسیناسیون به عنوان یکی از ضروریات در دریافت خدمات در جامعه برای افراد خواهد شد بنابراین با شرایط موجود که روند واکسیناسیون بدون محدودیتی در حال انجام است باید مردم نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه اگر در سطح جامعه و در کل کشور اقبال کمتری برای واکسیناسیون وجود داشته باشد احتمال پیک ششم دور از انتظار نخواهد بود عنوان کرد: نقطه رهایی از این پیک تنها تزریق واکسن است و همانطور که در استان زنجان نیز در پیک پنجم بیماری کرونا مشهود بود واکسیناسیون سبب شد تا تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش داشته باشد و استان زنجان نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت مطلوب‌تری در پیک پنجم سپری کند. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست