• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۱۷
  • شناسه خبر: 24833

از زمان تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در زنجان سانتی متری به پرونده تصرف اراضی ملی زنجان اضافه نشده است

از زمان تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان سانتی متری به پرونده تصرف اراضی ملی زنجان اضافه نشده است.

به گزارش« پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» مسعود بیات منش در آئین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن استان زنجان گفت: اداره راه و شهرسازی متولی حفاظت و نگهداری املاک دولتی در داخل محدوده شهرها و در حریم شهرها هستند و در راستای حراست از این اراضی باید از تصرفات جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: از زمان تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان تاکنون سانتی متری از اراضی ملی به پرونده تصرفات اضافه نشده است و این یگان در نگهداری و حراست از اراضی ملی پیگیر بوده و از تصرفات ممانعت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه موضوع ضابط قضایی یک حمایت قضایی از همکاران یگان حفاظت ملی زمین و مسکن است، ابراز داشت: تحقق این مهم قدرت و اعتبار همکاران در یگان را افزایش می‌دهد و فعالیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ورود به جلوگیری از زمین خواری بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت دادن به حمایت قضایی از یگان باعث می‌شود تا خادمین در حوزه املاک و مسکن خیال شان راحت باشد، ابراز داشت: این مهم امنیت خاطری برای اداره کل راه و شهرسازی استان است تا دغدغه حفاظت از اراضی را نداشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: طی سه سال گذشته فرمانده سابق یگان حفاظت ملی زمین و مسکن در استان شبانه روز برای حفاظت از اراضی ملی تلاش کردند و به صورت متعهدانه و دلسوزانه برای حفاظت از اراضی بی وقفه فعالیت کردند.

بیات منش بر لزوم استفاده فرمانده جدید یگان حفاظت ملی زمین و مسکن استان از تجربیات فرمانده سابق این یگان تاکید کرد و بیان داشت: مهدی باقری از افسران توانمند و نام آشنای نیروی انتظامی بوده و اشراف کامل به استان دارند.

وی بر لزوم تکمیل شدن فرآیند حفاظت فنی و استفاده از ابزار تبلت و تکنولوژی در حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد مشخص این اداره اضافه شدن کارشناسان حقوقی و نقشه بردار در چارت یگان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه چابکی در حوزه فنی و حقوقی در بخش خصوصی زیاد است، گفت: چابکی در حوزه فنی و حقوقی در سیستم اداری وجود ندارد و در این میان می‌توان با تمهیداتی از ظرفیت شرکتهای انتظامی که در استان وجود دارد در مباحث حقوقی از توانمندی آنها استفاده کرده و بحث بازنگری در شرح خدمات شرکتها اتفاق بیفتد.

بیات منش بر لزوم تقویت هم افزایی و استفاده از توان یگان در دفاع از پرونده‌ها استفاده شود تاکید کرد و گفت: باید از توان یگان در دفاع از پرونده‌های تصرف اراضی ملی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم این یگان در بحث پیشگیری و رفع تصرف و حفاظت از اراضی دولتی بتواند موفق عمل کند، افزود: با توجه به گستردگی اراضی در استان شناخت این اراضی سخت بود ولی با تشکیل یگان، حراست و حفاظت روند شناخت اراضی تقویت شده و باید این مهم بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست