• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۱۷
  • شناسه خبر: 24827

شناسایی ۴۸ هزار متصرف اراضی در کشور

در کشور ۴۸ هزار متصرف شناسایی شده و با اینکه ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد تاکنون سراغی از این افراد گرفته نشده بود در حالی که در اراضی دولت تصرف کرده بودند.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جواد خردمند در آئین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت ملی و زمین مسکن زنجان در محل سالن شهید داود احمدی راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان از مدیران جهادی و توانمند هستند، گفت: فرمانده انتظامی استان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، جانشین فرماندهی انتظامی همکاری بسیار خوبی را با یگان حفاظت سازمان ملی و مسکن استان دارند. این استان با داشتن چنین چهره‌هایی موفقیت‌های خوبی را داشته و باید این مهم بیشتر تقویت شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان کمترین چالش در حوزه یگان حفاظت زمین و مسکن در سطح کشور را دارد و تحقق این مهم در راستای داشتن مدیری اخلاق مدار، جهادی و واحد حراستی بسیار خوب و هوشمند و مقتدر و انتظامی بوده است.

خردمند تاکید کرد: مجموعه حفاظت زمین و مسکن در استان زنجان مجموعه‌ای توانمند و گلچینی از مدیران موفق راه و شهرسازی و فرماندهان توانمند و کاربلد هستند و ارتباط بین هر کدام از این مجموعه‌ها باید بیشتر از این تقویت شود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان طی سال ۹۵ تشکیل شده است، ابراز داشت: موفقیت زمانی محقق می‌شود که بخش‌ها با هم ارتباط و تعامل خوبی با هم داشته باشند و حمایت‌های انتظامی در این موفقیت‌ها بسیار موثر بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طی ۲.۵ سال گذشته حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان از اراضی تصرفی و تعرضی به بیت المال برگشت داده شده است و این مهم مورد تایید املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است.

خردمند با بیان اینکه طرح هوشمند سازی اجرا می‌شود و در یگان، حفاظت هوشمند فعال است، گفت: تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی با مردم برقرار شده و قبلاً چنین ارتباطی را با مردم نداشتیم و تبلت‌ها برای رصد آنلاین زمین و مسکن هم فعال شده و امروز به صورت لحظه‌ای گزارش‌ها ثبت می‌شود.

وی از فعال شدن مرکز مانیتورینگ به عنوان یک برنامه کشوری خبر داد و گفت: تمام اراضی کشور به صورت آنلاین و با تجهیزات به روز رصد می‌شود و باید گام‌های جدی برداشته شود و تجهیزات فناورانه مورد تاکید است و در برخی از استان‌ها جی پی اس در خودروها و موتور سیکلت ها نصب شده و لحظه به لحظه بازدید از اراضی و جزئیات کنترل و ثبت می‌شود و با تلاش و مدیریت فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن و راه و شهرسازی باید این مهم در این استان نیز محقق شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه نقشه برداری حقوقی در یگان حفاظت باید به سمت حرفه‌ای گرایی برود، ادامه داد: ایجاد ساختار نقشه برداری و عمران هم در برنامه ما پیش‌بینی شده است.

خردمند با بیان اینکه فرمانده سابق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان اقدامات خوبی را طی سه سال گذشته در استان داشتند، گفت: ۲۴۴ متصرف شناسایی شده که از این تعداد ۲۱۴ نفر به مرجع حقوقی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طرح راستی آزمایی در خصوص طرح هوشمند سازی نظارت و کنترل از اراضی را ابلاغ کردیم، افزود: در کشور ۴۸ هزار متصرف شناسایی شده و با اینکه ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد تاکنون سراغی از این افراد گرفته نشده بود در حالی که در اراضی دولت تصرف کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، سیاست یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را استفاده از ظرفیت نیروهای جوان اعلام کرد و بیان داشت: ۳۵ اداره کل و ۳۵ فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن داریم و فرمانده یگان ۳۰ استان تغییر یافته و از نیروهای جوان استفاده شده است.

خردمند بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد و افزود: تعامل باعث می‌شود تا بتوانیم از تصرفات اراضی ملی مسکن جلوگیری کنیم و می‌بایست فرمانده جدید یگان حفاظت زمین و مسکن استان زنجان از تجربیات فرمانده سابق این یگان استفاده کند.

وی افزود: هوشمندسازی نظارت بر اراضی از دیگر اقدامات شکل گرفته در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است و با کمک فناوری نوین تمامی اطلاعات ثبت و از راه دور نیز می‌توان این اراضی را تحت کنترل قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست