• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۲۰
  • شناسه خبر: 24883

۶۸۷ نفر مصدوم در ۳۵۶ حادثه جاده ای از ابتدای سال تا کنون

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین مصدومان با ۶۸۷ نفر برای سوانح جاده ای استان از ابتدای سالجاری تا ۱۸ آبان بود.


به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران ااظهارکرد: از ۴۲۵ حادثه روی داده در استان زنجان، ۳۵۶ تصادف جاده ای، ۱۶ حادثه کوهستان، ۱۲ مورد سیل و آبگرفتگی، ۷ موردغرق شدگی، ۶ آتش سوزی بوده که سایر حوادث نیز مربوط به شهری، صنعتی و کارگاهی، ریزش آوار بوده است.


وی با بیان اینکه در این حوادث یکهزار و ۷۱۳ نفر آسیب دیده اند، یادآوری کرد: مصدومان حوادث و سوانح بیان شده در این مدت نیز ۷۲۵ نفر ثبت شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین مصدومان با ۶۸۷ نفر برای سوانح جاده ای استان از ابتدای سالجاری تا ۱۸ آبان بود.
موسوی خاطرنشان کرد: طی این مدت در ۴۲۵ مورد حوادث اتفاق افتاده در سطح استان زنجان، ۷۰ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز بیمارستانی منتقل و ۹ نفر نیز سرپایی درمان شده اند. ۷۸ نفر در صحنه حادثه فوت کرده اند که ۷۱ نفر از این فوتی ها مربوط به حوادث جاده ای و چهار نفرغرق شدگی و ۲ نفر نیز در مراکز کارگاهی و صنعتی و کوهستان بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۷۷۶ تیم عملیاتی با ۲ هزار و ۳۳۱ نیروی عملیاتی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث امدادرسانی کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۳ نفر نجاتگر و هشت نفر نیز امدادگر بودند.
موسوی به ناوگان ترابری بکارگیری شده در حوادث اشاره کرد و ادامه داد: ۳۹۵ دستگاه آمبولانس، ۳۳۸ دستگاه خودروی نجات و ۴۷ خودروی کمک دار سبک در سطح استان زنجان در ۴۲۵حادثه توسط نیروهای عملیاتی بکارگیری شده است. پایگاه های هلال احمر در سطح جاده های این استان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه روزی ارائه می دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست