• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۲۲
  • شناسه خبر: 24898

آمارهای اعلام شده در مورد سرانه مطالعه ایرانی ها سیاه نمایی است/۹۳ دقیقه و۲۳ ثانیه سرانه مطالعه زنجانی ها

ارائه آمار سرانه مطالعه۱دقیقه ای ایرانیان بدون پشتوانه مطالعلاتی است و سیاه نمایی است.بر اساس پژوهش معتبری که در این زمینه انجام شده است، سرانه مطالعه در کشور ۷۵دقیقه و ۳۴ ثانیه در کشورو ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثاینه درزنجان است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیر کل اداره ارشاد اسلامی زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان به مناسبت بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:بیش از ۲۸ عنوان برنامه برای هفته کتاب که از ۲۴ آبان تا ۱ آذر خواهدبود در سطح استان پیش بینی شده است.

محد ربیع احمدخانی گفت: اولین برنامه در هفته کتاب غبارروبی مزار شهدا با حضور اهالی فرهنگ استان و دومین برنامه اختتامیه کتاب سال استان که واعلام ۱۰ نفر منتخب و شایسته تقدیر،مراسم تجلیل از خادمان حوزه نشر که از ناشران و نویسندگان و صحافی ها و کتابداران و چاپخانه ها و فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی در آن تجلیل خواهد شد.

وی مهم ترین برنامه هفته کتاب را برگزاری آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتاب هایی که در خصوص مادران شهدا نگاشته شده است عنوان کرد که در فرهنگسرای امام خمینی (ره ) زنجان برگزار خواهد شد.

رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب که بیست عناون از ان در حوزه دفاع مقدس و ۲ عنوان کتاب ادبی از دیگر برنامه های هفته کتاب خواهد بود.

نمایشگاه کتاب توسط نشر غواص و نمایشگاه از تقریظ های قبلی رهبر انقلاب و پویش استانی معرفی کتاب هایی که خوانده شده توسط مردم ، و توزیع بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در سطح کتابخانه های عمومی و مساجد و زندان ها ،جلسات نقد و بررسی کتاب ، بازدید از کتابفروشی های زنجان ، برگزاری شب شعر کتاب در استان ، مسابقه کتابخوانی، جشنواره عکس کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب است که مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد زنجان به آن اشاره کرد.

احمدخانی با بیان اینکه جلسات عصر کتاب که قبلا برگزار می شد و بیش از۹۰۰ جلسه در ۹ گروه برگزار شده بود از این به بعد از سر گرفته خواهد شد و به طور مرتب ادامه خواهد داشت.

خرید کتاب از ناشران استان در ۲ مرحله هفته کتاب و آذر ماه ،تقدیر از برگزیدگان روستای دوستدارکتاب هم از برنامه های دیگر هفته کتاب جمهوری اسلامی در زنجان به بیان محد ربیع احمد خانی بود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان زنجان با بیان اینکه ارائه آمار سرانه مطالعه ۱دقیقه ای ایرانیان بدون پشتوانه مطالعلاتی است و حقیقت ندارد و سیاه نمایی است گفت: بر اساس آخرین پژوهش معتبری که درذ این زمینه انجام شده است سرانه مطالعه در کشور ۷۵دقیقه و ۳۴ ثانیه در کشور و ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثاینه در استان زنجان است .

احمدخانی ضمن انتقاد از کسانی که اصرار دارند وضعیت مطالعه و کتابخوانی در ایران را کم و ناچیز جلوه دهند گفت: بهتراست به جای اتلاف وقت بر سر این موضوعات بر راه های افزایش و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تمرکز کنیم . سرانه مطالعه پایین است و لی نه به این معنا که آمارهای بدون سند علمی می گویند.

وی با بیان اینکه اول باید تعریف دقیق و درستی از کتاب و مطالعه داشته باشیم و بعد یک پژوهش علمی بر اساس ان انجام دهیم گفت: درحال حاضر بهترین کار کمک به افزایش کیفیت مطالعه کتاب و ترویج بیش از پیش کتاب و کتابخوانی است . واگرنه این آمار در مورد اشتغال هم وجود دارد که براساس تعاریف آماری از آن ارائه میشود واقعیت ندارد چرا فقط این هجمه به حوزه کتاب و کتاب خوانی می شود؟ در حالیکه آماراشتغال هم صحیح نیست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست