• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۳
  • شناسه خبر: 26691

وقوع ۴۰ درصد تصادفات در آزاد‌راه‌ها / بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای ارتقا محور قره‌پشتلو نیاز است

بر اساس کمترین برآورد‌ها ارتقا محور قره پشتلو نیازمند بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، اما میزان اعتباری که تخصیص می یابد پایین است و نمی توان انتظار داشت در مدت زمان کوتاهی این محور روستایی ارتقا یابد.

یوسفی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با اشاره به اینکه ارزش جاده و تاسیسات استان بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: بر اساس استاندارد‌های جهانی باید سالانه ۵ درصد از ارزش روز تاسیسات را صرف نگه‌داری جاده‌ها و تاسیسات کرد اما متاسفانه در تامین هزینه‌ها ضعف وجود دارد و نیاز است تا شرایطی برای تامین اعتبارها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در بخش نگهداری راه‌های استان در حال حاضر تنها ۲۶ درصد اعتبار اختصاص یافته است، افزود: در صورتی که اعتبارها کاملا تخصیص یابد پیشرفت راه‌هایی که نیازمند بهسازی و بازسازی است سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص بهسازی و ارتقا مسیر قره‌پشتلو گفت: بر اساس کمترین برآورد‌ها این محور نیازمند بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، اما میزان اعتباری که تخصیص می یابد پایین است و نمی توان انتظار داشت در مدت زمان کوتاهی این محور روستایی را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه نمیتوان کلیه تصادفات رخ داده در محور قره پشتلو را به جاده و وضعیت آن ارتباط داد گفت: جاده‌های منتهی به شهرستان طارم جزو پر پیچ و خم ترین راه ها است اما میزان تصادفات در آن به نسبت پایین تر است چرا که مردم این منطقه به دلیل شرایط مسیر عادت کرده‌اند تا با حداقل سرعت ها رانندگی کنند.

یوسفی با بیان اینکه کل مسیر‌ها در کشور ترکیه و ایران برابری می‌کند و تعداد خودرو‌های آنان با کشور ما تقریبا یکسان است، گفت: اما میزان تصادفات در کشور ما ۳ برابر کشور ترکیه است و این موضوع تنها به عدم رعایت قوانین باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اگر کل مسیر‌های ما اتوبان یا ازادراه شود باز هم آمار تصادفات بالا خواهد شد، گفت: چراکه ۴۰ درصد تصادفات در آزاد‌راه‌ها رخ می‌دهد و تنها چیزی که در نظر گرفته نمی‌شود عدم رعایت قوانین است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست