• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 26695

اجرای طرح سلامتگر در ۱۵۰ مدرسه توسط هلال احمر استان زنجان

طرح سلامتگر توسط اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر در۱۵۰ مدرسه استان با هدف کاهش ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا در حال برگزار است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» قاسم موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور و استان زنجان، توجه به فرهنگ سازی گسترده در سطح جامعه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و لزوم رعایت موارد بهداشتی طرح سلامتگر مدرسه با مشارکت اعضای دانش آموزان هلال احمر در سطح مدارس استان در حال برگزار است.

وی تاکید کرد: سلامت گر مدرسه به منظور حمایت از زندگی و سلامت انسان ها و با عنایت به چالش شکاف های رو به رشد در سلامتی و به زیستی با هدف کاهش ابتلای دانش آموزان به این بیماری درحال اجراست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف از اجرای این طرح مشارکت اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر در مسئولیت پذیری اجتماعی، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ سلامت مدرسه و خانواده و همچنین کاهش شیوع بیماری کروناست.

موسوی ادامه داد: در طرح سلامت گر مدرسه فعالیت هایی همچون توصیه به رعایت نکات بهداشتی، توصیه به شست و شوی دست ها وضدعفونی کردن آنها، تاکید بر استفاده از ماسک در محیط مدرسه و دیگر مکان های عمومی انجام می شود.

وی اظهارداشت: جدی گرفتن علائم سرماخوردگی در بدن خود و اطرافیان، تهیه بروشورهای ابتکاری به منظور انتقال اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا توسط دانش آموزان عضو کانون های دانش آموزی هلال احمر برای دیگر دانش آموزان مدارس استان زنجان از دیگر فعالیت و برنامه های طرح سلامت گر مدرسه به شمار می رود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر در این طرح علاوه بر انجام فعالیت های بیان شده اقدام به توزیع ماسک و الکل ضدعفونی کننده دست برای دانش آموزان نیز می کنند تا استفاده از این اقلام توسط دانش آموزان همچنان جدی گرفته شود.

موسوی یادآوری کرد: بهترین بروشورهای تهیه شده توسط اعضای کانون های دانش آموزی در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: طرح سلامت گر در بخش سلامت گر مدرسه در ۱۵۰ کانون هلال احمر در سطح مدارس استان در بین دانش آموزان دختر و پسر پایه های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، ماهنشان، خرم دره و ایجرود در حال اجراست.

این طرح توسط معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان آغاز و در حال برگزاری است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست