• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 26941

نمایشگاه‌های بهاره موثر بر کاهش قیمت کالا است/ قانون درج قیمت تولید بر قیمت‌گذاری کیف و کفش صدق نمی‌کند

نمایشگاه بهاره از روز‌های گذشته در زنجان آغاز به کار کرده و تا ۲۰ اسفند دایر خواهد بود، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند علاوه بر دسترسی سریع به اقلام با عرضه بالا موثر بر کاهش قیمت شود.

موسوی، رئیس اتاق اصناف استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: قیمتی که بر روی کالا ها درج می‌شود قیمت تمام شده تولید است وتا مردم به این امر عادت کنند که باید تنها ۳۰ درصد بروی قیمت تمام شده تولید بیفزایند و کالا را به فروش برسانند زمان بیشتری خواهد برد.
وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت تولید بالاتر از ۳۰ درصد و سپس فروش آن تخلف محسوب می‌شود افزود: اکثر کالا‌های بسته‌بندی شده حداکثر تا ۳۰ درصد اجازه افزایش قیمت دارند.
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه این قیمت‌گذاری بر روی اقلامی همچون کیف و کفش صدق نمی‌کند و بیشتر کالاهایی که بسته‌بندی شده است را شامل می‌شود، گفت: بازار میوه نیز متناسب با عرضه و تقاضا است و همان‌طور که شاهد هستیم این‌روز‌ها قیمت برخی میوه‌ و سبزیجات به دلیل عرضه پایین و تقاضای بالا قیمت بالاتری دارد.
 وی با تاکید بر اینکه با متخلفان برخورد می‌شود و هیچ گونه تخفیفی وجود نخواهد داشت، عنوان کرد: تیم‌های متشکل از اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، تعزیرات و صمت در حال رصد بازار هستند تا در روز‌های پایانی سال بازار در آرامش باشد.
موسوی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این روز‌ها با افزایش هزینه جریمه مواجه هستیم و این امر خود می‌تواند دلیلی برای ممانعت از گران‌فروشی‌های احتمالی باشد.
وی با بیان اینکه از روز گذشته نمایشگاه بهاره نیز در زنجان آغاز به کار کرد و این امر می‌تواند با عرضه بالا موثر بر کاهش قیمت باشد، گفت: علی‌رغم نظارت بر بازار، نظارت ویژه نیز بر روی نمایشگاه وجود دارد تا سو استفاده‌ای توسط غرفه داران در ارایه محصولات و کالا ها انجام نگیرد و این نمایشگاه تا ۲۰ اسفند ماه برقرار خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست