• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۲۰
  • شناسه خبر: 28226

۹۷ درصد از درآمدهای استان در سال ۱۴۰۰ از مالیات تامین شده است/ ۵۷ هزار اظهارنامه برای سال ۱۴۰۰ تسلیم شده است

در سال ۱۴۰۰ اداره کل مالیات استان زنجان ۹۷ درصد از درآمدهای استان را تامین کرده است .با این حال این درآمدهای کل هزنیه های عمرانی و جاری استان را نتوانست پوشش دهد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» فیروز شکوری مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: مالیات برای هزینه های جاری و عمرانی کشور هزینه می شود برای تامین این هزینه ها یا باید نفت را بفروشیم یا باید مالیات وصول کنیم که در سالهای اخیر که کشور با تحریم مواجه بوده است سازمان مالیات توانسته اقدام موثری در تامین هزینه های کشور داشته باشد.

شکوری گفت:مالیات برای امور عمرانی و جاری کشور هزینه می شود و در واقع مبلغی است که دولت وصول می کند و از طرف دیگر به جامعه تزریق می کند .

وی با بیان اینکه هر شخص ایرانی باید بداند که هزینه استفاده از خدمات دولتی در جامعه را باید پرداخت کند گفت: در واقع باید از تامین مخارج کشور بوسیله فروش نفت دور شویم و به سمت اداره کشور با مالیات برویم که برای این اتفاق باید فرهنگ مالیاتی در کشور جا بیفتد.

فیروز شکوری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اداره کل مالیات استان زنجان ۹۷ درصد از درآمدهای استان را تامین کرده است گفت: با این حال این درآمدهای کل هزنیه های عمرانی و جاری استان را نتوانست پوشش دهد.

وی افزود: تا سه ماه اول سال ۱۴۰۲ نیز ۹۷ درصد از درآمدهای استان را اداره کل مالیات استان وصول کرده است .

شکوری افزود: در سال ۱۴۰۰ سازمان امور مالیاتی استان مبلغ ۷۲ میلیارد تومان نیز مالیات استرداد کرده است .

وی در خصوص فرار مالیاتی نیز گفت: تعدادی از مودیان هستند که نمی خواهند به قانون تمکین کنند در حالی که مالیات برای شخص نیست و برای همه آحاد جامعه است و یکی از وظایف اداره کل امور مالیاتی استان اخذ و جلوگیری از فرار مالیاتی است که در همین راستا ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از این بابت وصول داشته است .

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه ۵۷ هزار اظهار نامه مالیاتی برای سال ۱۴۰۰ در استان زنجان تسلیم شده است گفت:از این تعداد ۷۶ میلیارد تومان مالیات ابراز کرده اند و همچنین از این تعداد ۴۰ هزار مورد مالیاتشان صفر شده است وحدود ۱۲ هزار نفر مالیات شان زیر ۵ میلیون تومان و حدود ۱۴۰۰ نفر هم ۵۰ درصد این ۷۶ میلیارد را پرداخت کرده اند .

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار مودی مالیاتی جدید در سل ۱۴۰۰ شناسایی شده اند گفت: همانهایی هستند که پرونده مالیاتی نداشتند که هم از طریق دستگاه های کارتخوان و هم از کانالهی دیگر شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه امروز پایانه های فروشگاهی توسط وزیر اقتصاد رونمایی می شود گفت: اگر بتوانیم قانون پایانه های فروشگاهی را اجرا کنیم بیش از ۹۰ درصد از امکان فرار مالیاتی را جلوگیری خواهیم کرد که در طرح در هرصنفی و هرکسی که فعالیت اقتصادی دارد یک کد اختصاص داده میشود که اگر با قانون پایانه های فروشگاهی همکاری نکنند نمی توانند فعالیت اقتصادی کنند.
وی گفت: هیچ شرکتی در استان نیست که مشمول مالیات نباشد و از او مالیات نگرفته باشیم و در حال حاضر نیز پرونده مالیاتی ۳ شرکت به استان انتقال داده شده است و دنبال این هستیم که مابقی شرکت ها را نیز منتقل کینم . البته مالیات ارزش افزوده این شرکت ها به استان واریز می شد ولی مالیات عملکرد آنها به استان واریز نمی شود که پیگیر آن هستیم .

وی درخصوص مالیات بر خانه های خالی نیز گفت: این موضوع به عهده مسکن و شهرسازی است که باید اطلاعات آن را در اختیار اداره مالیات قرار دهد و مردم با توجه به اطلاع رسانی که آنها میشود خودشان به سامانه مراجعه کنند که تا کنون اطلاعات مسکن و شهرسازی در این خصوص کامل نبوده است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست