• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۲۳
  • شناسه خبر: 28263

در زنجان کودک کار بی خانمان نداریم

کودکان کار در زنجان دارای خانواده و دارای مسکن هستند،در زنجان کودک کار خیابانی و کودک کار بی خانمان نداریم.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: برگزاری جلسه مناسب سازی با حضور استاندار زنجان، رونمائی از اپلیکیشن ویژه ناشنوایان، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب زنجان، ملاقات عمومی مسجد محور،  برپایی میز خدمت در نماز جمعه و مانور اورژانس اجتماعی و خودروهای سیار ۱۲۳از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته بهزیستی اعلام کرد. 
وی تقدیر از شرکای اجتماعی بهزیستی و یاوران همیشگی این نهاد حمایتی_تخصصی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان نمود و گفت:همایش برترین ها با هدف تقدیر از نخبگان و دانشجویان دکتری تحت پوشش بهزیستی، مراکز و سازمانهای مردم نهاد برجسته در زمیته کمک به جامعه هدف و همچنین پدران و مادران فداکار و اسوه های صبر از برنامه های  شاخص این هفته است. 

وی پخش برنامه تلویزیونی “ب مثل به زیستن”در طول هفته از شبکه اشراق، برگزاری مسابقات ورزشی جام بهزیستی ویژه کارکنان، مصاحبه رادیویی و فضاسازی محیطی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.


این مسئول با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۳۲۷ خانوار زنجانی تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۱ خانوار مستمری بگیر هستند.
حسینی به واگذاری ۲۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: ۱۳۹ فرصت شغلی در این بازه زمانی ایجاد شده است که این رقم در سال گذشته ۶۷۵ مورد بود.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: موسسات غیردولتی، غیر انتفاعی و انتفاعی ارائه دهنده خدمات به مددجویان بهزیستی ۹۶ موسسه است که از این تعداد ۷۰ موسسه فعال هستند. همچنین ۳۹ مرکز مثبت زندگی زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند.


حسینی مشارکت های مردمی در بهزیستی استان زنجان در سه ماهه اول امسال را بیش از ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی ۲۶۸۴ مورد غربالگری تنبلی چشم در ۳۶ پایگاه ثابت و سیار، ۲۳۵۵ مورد غربالگری شنوایی نوزادان و ۱۵۲ مورد مشاوره ژنتیک انجام شده است.


وی به اجرای طرح رصد معلولیت ها به حجم نمونه ۱۳۸۰۰ نفر در استان زنجان اشاره کرد و افزود: ۳۱ دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۳ مرکز تخصصی هستند.


وی اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال ۴۶۱۰ نفر از خدمات این مراکز بهره مند شدند. همچنین در سه ماهه اول امسال ۳۲۱۸ مورد با خط مشاوره ۱۴۸۰ تماس گرفتند.


حسینی به غربالگری اضطراب ۱۵۵۴ کودک ۵ تا ۶ سال اشاره کرد و افزود: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ آماده ارائه مشاوره است. امسال ۲۵۷۱ نفر دارای سوء مصرف مواد مخدر از ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و ۱۱ مرکز درمان سرپایی خدمات دریافت کردند. همچنین در سه ماهه اول امسال ۸۵۳ مورد خدمات به معتادین در مراکز کاهش آسیب های اجتماعی ارائه شده است.


وی به وجود چهار مرکز مشاوره طلاق در استان زنجان اشاره کرد و گفت: امسال ۹۷۳ مورد پذیرش متقاضیان طرح طلاق داشتیم که ۷٫۲۹ درصد به سازش منجر شد.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان به بهره مندی ۱۳ هزار و ۱۴۷ نفر از خدملت توانبخشی بهزیستی اشاره کرد و گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار دارای پرونده در بهزیستی استان ۵۵۵۶ نفر است.


وی به فعالیت پنج مرکز آسیب اجتماعی و ۱۱ مرکز فوریت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: خط اورژانس ۱۲۳ برای دختران، همسران و زنان خشونت دیده پیش بینی شده که در سه ماهه اول امسال ۱۷۴۷ مورد خدمات ارائه شده است.


حسینی از صدور کارت معلولیت برای تمام معلولین استان خبر داد و در خصوص کودکان کار استان زنجان نیز گفت: مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در سال ۹۴ در زنجان راه اندازی شد و در راستای شناسایی و حمایت از کودکان کار طرح اقدام و عمل را اجرایی کرد. کودکان کار در زنجان دارای خانواده هستند و دارای مسکن هستند،در زنجان کودک کار خیابانی و کودک کار بی خانمان نداریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست