• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۲۳
  • شناسه خبر: 28273

۵۷۱ هزار و ۵۵۳ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان زنجان هستند/کمبود متخصص قلب و مغز و اعصاب در بخش درمان استان

معاونت درمان تامین اجتماعی استان زنجان از همکاری متخصصان استقبال می کند. هر چند در ردیف ها تخصصی محدودیت هایی هست ولی در حال حاضر در در بخش درمان از لحاظ حضور متخصصین قلب و مغز و اعصاب کمبود داریم .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمود عزیزخانی مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: خدمات بیمه‌ای در هفت شعبه دائمی، یک شعبه اقماری، چهار کارگزاری و ۲ کارگزاری اقماری به جامعه هدف ارائه می‌شود.

عزیزخانی گفت: براساس سرشماری جمعیت در سال ۹۵، جمعیت استان زنجان یک میلون و ۵۷۴ هزار و ۶۱  نفر اعلام شده است که از این تعداد تا پایان خرداد ۱۴۰۱ جمعیت تحت پوشش اداره بیمه تامین اجتماعی استان ۵۷۱ هزار و ۵۵۳ نفر است. این جمعیت بیمه شده به ۲ شاخه بیمه شدگان و مستمری بگیران تقسیم می شوند که دربخش بیمه شدگان به  ۴۷۳ هزار و ۲۹۳ نفر و در شاخه مستمری بگیران ۹۸ هزار و ۶۰ نفر خدمات مورد نیاز ارائه می شود.

وی بابیان اینکه از دید سازمان تامین اجتماع و بیمه ای، کارگاهی که حتی یک نفر کارگر داشته باشد، حق بیمه پرداخت می کنند، جزو آمار  محسوب می شود گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان تا پایان خرداد امسال ۱۴ هزار و ۶۹۰ کارگاه است و در ۱۱ هزار ۶۷۲ کارگاه به تعداد یک تا پنج نفر بیمه شده، در یک هزار و ۳۷۵ کارگاه بین ۶ تا ۱۰ نفر، در یک هزار و ۲۸۳ کارگاه بین ۱۱ تا ۵۰ نفر و در ۱۸۶ کارگاه بین ۵۱ تا ۱۰۰ نفر بیمه تامین اجتماعی هستند.

عزیزخانی با بیان اینکه طی سالجاری واحدهای تولیدی که بدهی دارند مشمول تقسیط خواهند شد گفت: در استان زنجان ۳۱۹ واحد تولیدی مشمول بیمه تقسیط شدند که یکی ازاین واحدها از شرکتهای بزرگ و مادر استان است.

وی همچنین با بیان اینکه بیمه بیکاری در استان کاهش یافته است افزود: دو هزار و ۱۴ نفر در استان زنجان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. .

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه شدگان ما بصورت کلی بیمه شده های  اجباری، حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، بیمه شدگاه خاص، کمک دولتی یارانه دولتی و بیمه بیکاری غیر تقسیم می شود.در بیمه شده اجباری ۱۲۳ هزار و ۵۵۹ نفر تحت پوشش داریم که  درحرف مشاغل که بیمه زنان خانه دار و دانشجویان را شامل می شود ۳۲ هزار  بیمه شده هستند.

عزیزحانی تعداد بیمه شدگان اختیاری این استان را سه هزار و ۶۷  نفر عنوان کرد و گفت: در بحث بیمه شدگاه خاص نیز ۳۵ هزار و ۴۴۸ هزار نفر و در بخش بیمه  بیکاری نیز به ۲ هزار و ۳۱۴ نفر خدمت ارائه می شود.

مهدی نیک سیرت مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی خرداد تا آذر ۱۴۰۰، شاخص هایی توسط سازمان تامین اجتماعی در درمان مستقیم و غیر مستقیم انجام و  رتبه هایی اعلام شد که متاسفانه استان زنجان در رتبه ۲۹ کشوری به لحاظ امکانات ارائه شده بود.

نیک سیرت با بیان اینکه درصد ترخیص بیماران با رضایت شخصی، درصد تعیین تکلیف بیماران در کمتر از ۶ ساعت، درصد اشغال تخت های بیمارستانی و در درمان غیرمستقیم نیز زمان رسیدگی به اسناد بیمارستانی  از جمله  این شاخص ها محسوب می شود گفت: با اقدامات انجام گرفته در همه شاخص ها در نرم سازمانی قرار داریم و بطور حتم در ارزیابی های آتی،  این میزان تک رقمی خواهد شد.

وی گفت: ارتقای کمیت و کیفیت ویزیت از اقدامات مهم درمان استان بوده است و در مدت ۶ماهی که عهده دار مسئولیت شدم ، ۱۵ متخصص به مجموعه خدمت رسانی افزوده شده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

 نیک سیرت با بیان اینکه معاونت درمان تامین اجتماعی استان زنجان از همکاری متخصصان استقبال می کند گفت: هر چند  در ردیف ها تخصصی محدودیت هایی داریم، اما با رایزنی ها  تلاش می شود خلا کمبود متخصصان در بیمارستان های تامین اجتماعی زنجان به ویژه مرکز استان برطرف شود . در حال حاضر در در بخش درمان از لحاظ متخصصین قلب و مغز و اعصاب کمبود داریم .

وی افزود: در سال گذشته ۷۳۵ هزار ۱۴۱ مورد ویزیت پزشکی ثبت شده که به نسبت سال ۹۹، افزایش ۲۷ درصد را نشان می دهد.

نیک سیرت با بیان اینکه شمار ویزیت پزشکان متخصص در مدت یادشده ۱۱۹ هزار  و ۷۱ مورد  بوده که در مقایسه سال ماقبل آن، ۳۴ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: ویزیت دندانپزشکان ۲۲ درصد، درصد اشغال تخت ۹.۱ درصد، شمار عمل های جراحی ۱۶ درصد بود که هدف گذاری بر افزایش اثر بخشی درمان است بطوری که  وقتی بیمار به مراکز ملکی درمان مراجعه می کند، دیگر به مراکز خصوصی نرود.

خبرنگار: زینب سودی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست