• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۹
  • شناسه خبر: 28680

مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی اولین گام برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از برگزاری مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در جهت آموزش این صنعت به نسل جدید در استان زنجان خبر داد.

سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با تاکید بر ضرورت آموزش صنعت چاقوسازی به نسل جدید برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت دیرینه گفت: قرار است که با هماهنگی و مشارکت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، خوشه چاقو و سایر دستگاه‌های اجرایی استان، اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در رشته چاقوسازی برگزار شود.

وی زمان برگزاری این مسابقات را شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی از جمله مهمترین اهداف مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در ادامه با بیان این که افراد بالای ۲۰ سال می‌توانند در مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی زنجان شرکت کنند اظهار کرد: از زمان پیدایش این صنعت در زنجان تا کنون تولید کنندگان قهاری در این حوزه به فعالیت پرداخته اند، استادانی که هر کدام با هنرمندی فلز را به همانند موم نرم می‌کنند تا خالق اثری ماندگار باشند، محمد رضا حیدری، رضا رابط، رسول فرجیان، حمید رضا خوشدلی از جمله استادان به نام زنجانی در عرصه چاقو سازی هستند.

صفوی گفت: امید است با برگزاری این مسابقات جوانان با اراده و با انگیزه این مرز و بوم با صنعت قدیمی زنجان دست دوستی دهند تا روزی نه چندان دور در این مسیر درب های اشتغال به رویشان باز شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست