• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۲
  • شناسه خبر: 29314

نشان ملی توفیق در زنجان رونمایی شد

نشان ملی توفیق به یاد مرحوم حاج علی اکبر توفیقی نخستین شهردار زنجان رونمایی شد. نشان توفیق علاوه بر معنای لغوی و مفهوم معنوی، برگرفته از عنوان سازنده رختشویخانه استان زنجان است.شهردار زنجان تنها کسی بود که در ایران بنای ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در مراسم رونمایی از نشان ملی توفیق که همزمان با نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره ملی آش و با حضورمعاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور برگزار شد اظهار کرد: نشان توفیق علاوه بر معنای لغوی و مفهوم معنوی، برگرفته از عنوان سازنده رختشویخانه استان زنجان است.شهردار زنجان تنها کسی بود که در ایران بنای منحصر به فرد را برای بانوان زنجانی ساخت.

صفوی گفت: این نماد ساخته شد تا نماد توفیق برای همگان یادآور مردی باشد که خدمات خاص و ماندگار به جا گذاشت. نمادی که نشان دهد خوبی‌ها و خاص‌ها باقی خواهند ماند و ماندگار خواهند شد. رختشویخانه زنجان توسط دو برادر به نام‌های مشهدی اکبر معمار و مشهدی اسماعیل ساخته شد و به‌ طور عام‌المنفعه و شبانه‌روزی کار می‌کرد. 

  صفوی افزود: آثار و خدمات ارزنده آن مرحوم در مدت تصدی شهرداری زنجان برای چند نسل مایه رفاه و آسایش و برای نسل امروز و آیندگان مجالی برای تامل در فرهنگ بومی شــــهر به شـــــمار می‌آید.

وی گفت: این نشان به عنوان نمادی از مرد روشن‌فکر زنجان ساخته شده تا نام او جاودان باقی بماند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست