• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 29311

بافت با ارزش روستای درسجین به بهره‌برداری رسیده و طرح روستای خورجهان ماهنشان در دست تهیه است

بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است.طرح سه روستای «درسجین، قلعه و قوزلو» مصوب شده وطرح روستا ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاهای کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش را در دستور کار قرار داده است.

خواجه ای با بیان اینکه طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در پنج روستا با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در سال‌جاری تهیه شده است گفت: تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰ روستا «چهار روستای درسجین، گلابر، خوئین ، ویر تهیه طرح شده و سه روستای شیت ، علم کندی ، حاج سیران» در سال ۱۴۰۱ در دست تهیه بوده و روستاهای «ولیدر، چپدره، و ماری» مصوب دفتر مرکزی است.

وی از تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش به تعداد هفت روستا در سطح استان خبر داد و گفت: سه روستای «درسجین، قلعه و قوزلو» مصوب شده و یک روستای «خورجهان» ماهنشان و روستای «لار» زنجان در سال‌جاری در دست تهیه طرح است و روستاهای «انجلین و جزیمق» مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

خواجه‌ای افزود: بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: خوشبختانه در روستاهایی که تحت عنوان بهسازی و احیای بافت با ارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیاء شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می‌گیرد.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، بنیاد مسکن در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد افزود: وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست