• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۱۹
  • شناسه خبر: 29622

حقوق مدیر کنترل کیفی را نباید کارفرما بدهد/نگرش کیفیِ ما را فقر احاطه کرده است

حقوق مدیر کنترل کیفیت را نباید کارفرما بدهد، اگر مدیر کنترل کیفی حقوقش را از کارفرما بگیرد نمیتوان توقع داشت کنترل کیفیت محصول همان مجموعه به درستی انجام شود.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا مینویی رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت و مسئولین صنایع فنی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت روز ملی کیفیت اظهار کرد: در دوره های گذشته انجمن موفق به ادغام دو تشکل انجمن مدیران کنترل کیفیت با مسئولان فنی صنایع استان شد که مانع موازی کاری شده و یک نقطه قوت برای انجمن است در حالیکه در سایر استان ها دو جبهه ایجاد شده که به اثرات سوئی رسیده است.

مینویی گفت:انجمن متشکل از ۳۷۵ صنعت مختلف است و اعضای آن از مدیران کنترل کیفی و مسئولان فنی هستند که برخی عضو رسمی و برخی افتخاری هستند.
وی با بیان اینکه برخی صنایع مثل سیم و کابل و روی حرف اول را در کشور میزنیم گفت: برای اولین بار در کشور موفق شدیم حلقه های متعدد صنایع از جمله حلقه های کیفیت غذایی، پلیمر ، سیم و کابل را تشکیل دهیم.

مینویی با اشاره به اینکه متاسفانه از نظرات این تشکل در حوزه های مختلف استفاده نمی شود گفت: در نتیجه در حوزه کیفیت در ساحتهای مختلف شاهد پختگی نیستیم.

وی گفت: نیروهای فعال در انجمن مدیران کیفی و مسئولان فنی، دارای مدرک حداقل لیسانس هستند و تمامی این اعضا بهتر از هرکسی واقف به مشکلات صنایع هستند.
علیرضا مینویی با بیان اینکه امر کیفیت امری فراگیری هست و مجلس که سازمان استاندارد را فراسازمانی اعلام کرده بیانگر همه گیری کیفیت است گفت:کیفیت فقط مربوط به کالا و خدمات نیست بلکه از شیر خشک نوزاد تا کفن میت کیفیت موضوعیت دارد.

مینویی با بیان اینکه مجوز انجمن را یک سازمان میدهد ولی در بعد اجرایی با سازمان دیگری سروکار داریم گفت:
اگر مجوز انجمن را سازمان استاندارد بدهد متوجه جزئیات امور انجمن هم خواهد بود و در کل اگر هر نهادی خودش مجوز تشکلشان را بدهند خیلی بهتر است.

وی گفت: در دولت قبل یک لایحه ۲۰۰ صفحه ای تحویل دولت داده شد که ترازبندی مدیران کنترل کیفیت اعمال شد که بر اساس آن حقوق مدیر کنترل کیفیت را نباید کارفرما بدهد، یعنی اگر مدیر کنترل کیفی حقوقش را از کارفرما بگیرد نمیتوان توقع داشت کنترل کیفیت محصول همان مجموعه به درستی انجام شود.

مینویی با بیان اینکه کار مدیر کنترل کیفی به نوعی قضاوت کالا و خدمات است گفت: یک قاضی زمانی می تواند درست قضا‌وت کند که دغدغه معیشت نداشته باشد در حالیکه اکثر مدیران کنترل کیفی حقوق کارگر صفر را دریافت می‌کنند.

وی افزود: حقوق پایین اگر باعث فساد هم نباش وی مجبور است جای دیگری هم کار کند که در اینصورتواگر تمرکز و انرژی نباشد نظارت درستی صورت نخواهد گرفت و به صنعت آسیب میزند.

مدیر انجمن کنترل کیفی استان گفت: اقدامات مربوط به ایزو ۱۷۰۲۵ که مختص ازمایشگاه‌هاست از طریق وزرات دفاع آغاز می شود، اما بقیه ایزوها بخشی از مدارک را می فروشند و درحالیکه ژاپن ایزو ها را عملیاتی کرده متاسفانه در کشور ما کاغذ بازی شده است.

مینویی با بیان اینکه اگر کیفیت میخواهیم باید امکانات لازم را تامین کنیم گفت:وقتی صحبت از استاتدارد میکنم آیا شهرکهای صنعتی از لحاظ تامین آب و برق و اینترنت استاندارد و تامین است که مدیر کنترل کیفی با خیال راحت به کارش بپردازد؟

وی با اشاره به شعار “امید مسیر ما و پیروزی برای ما است” افزود: ما حرکت کایرنی را در پیش گرفته‌ایم یعنی”حرکت رو به جلو هرچند لاک پشتی” که زمانی می توان این حرکت را کرد که امکاناتش تامین شود.

علیرضا مینویی با اشاره به کیفیت و استاندارد خودروهای ایرانی گفت:
سه بعد اساسیِ اثربخشی، کارایی و ایمنی در کیفیت مطرح است که
استانداردهای ایران که برای خورو ایجاد میشود در آیتم سوم یعنی ایمنی است یعنی در اثربخشی و کارایی کار نمیشود.

وی با بیان اینکه بهره وری مساوی است با اثربخشی و کارایی که در خودروسازی شاهد بهره وری نیستیم.

مینویی در خصوص بتن مسکن ملی نیز گفت: یک ناهماهنگی بین تولید و نظارت و پیمانکار در بتن و حتی آسفالت وحود دارد که مربوط است به استفاده از آنها در شرایط و پروژه های مختلف.

وی با بیان اینکه نگرش کیفی ما را فقر احاطه کرده است گفت: موضوع ناهماهنگی بین یک ارگان و کاربرد آن محصول است، مثلا آسفالت منطقه پرترافیک با جاده و غیره فرق دارد که هرکدام باید در موقعیت خود استفاده شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست