• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۲۴
  • شناسه خبر: 29736

شهرداری امسال دویست میلیارد تومان در حمل و نقل عمومی هزینه کرده است

با پیگیری هایی که شهرداری داشته ۲۵دستگاه ون و۴۰دستگاه اتوبوس با یارانه ۷۰ درصدی دولت اختصاص یافته که حدود صد میلیارد یارانه دولتی است و صد میلیارد هم هزینه خود شهرداری بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسین حمزه لو پاک رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اولویت های شورای شهر در بودجه ریزی سال آینده شهرداری گفت: ارزیابی عملکرد امسال و مباحث مربوط به بودجه شروع شده و طی جلسات متعدد با اعضای شورا، سیاستهای شورا در بودجه ریزی در ۸ بند به شهرداری ابلاغ شده است.

حمزه لو گفت: اولین موضوع که یکی از دغدغه های شهروندان و مشکلات شهری است، ترافیک و حمل و نقل عمومی است که طبق گفته شهرداری مطالعات آن انجام شده و بحث تقاطع های غیر هم سطح منطبق بر نقشه جامع شهری در محلهایی که امکان اصلاح هندسی وجود ندارد و ترافیک به حالت اشباع رسیده باشد ، اصلاح خطوط اتوبوس که یکی از مشکلاتی است که هم شهرداری در آن هزینه می کند و هم بازخورد مثبت ندارد امیدواریم با اتوبوسها و مینی بوسهایی که خریداری شده این مشکل حل شود ضمن اینکه مجوز خرید ۲۵ دستگاه ون نیز صادر شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه حمل نقل عمومی بوده است که با پیگیری هایی که شهرداری داشته ۲۵دستگاه ون و ۴۰دستگاه اتوبوس با یارانه ۷۰ درصدی دولت اختصاص یافته که حدود صد میلیارد یارانه دولتی است و صد میلیارد هم هزینه خود شهرداری بوده است، یعنی شهرداری زنجان با یارانه دولتی که اخذ کرده امسال دویست میلیارد تومان برای حمل و تقل عمومی هزینه کرده است که امیدواریم با مطالعات انجام شده استفاده بهینه شود.
حمزه لو با بیان اینکه یکی از مشکلاتی شهر عدم وجود بازارچه های خدماتی و ارائه محصولات کشاورزی است گفت: این موضوع نیز در اولویت دوم شورای شهربا تمرکز بر شهرکهای اقماری است و همچنین ایجاد تفرجگاهها و بهسازی پارکهای موجود که توصیه شده است .

وی گفت: موضوع تملکات و بازگشایی محورها با اولویت محورهایی که با کمترین تملک بازگشایی می شوند و تاثیر بسیاری در روانسازی ترافیک دارند یکی دیگر از اولویت های شورای شهر است که از لحاظ طرحها و تشویق ها و استفاده از ظرفیت کارگزاران در این زمینه پیشنهاد شده است و موضوع پیاده روسازی و سنگ فرش خیابانها و آسفالت معابر و اصلاح جداول و انهار به خصوص در شهرکهای با قدمت بالا و مرکز شهر که مراجعات مردم در این زمینه زیاد است و متاسفانه سالهای خیلی زیادی است که در شهرکهایی که قدمت بالا دارند این انهار باعث شده برخی ساختمانهای آنها دچار مشکل شود.

حمزه لو افزود: در حوزه فرهنگی نیز یکی از خلاهایی که شهر زنجان دارد فرهنگسرا است که پیشنهاد شده احداث فرهنگسراها مخصوصا توجه به گردشگری و بویژه در شهرکهای اقماری  در بودجه ریزی توجه شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست