• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۲
  • شناسه خبر: 30436

قیمت نهایی حج امسال ۲۶ دی ماه اعلام میشود/ ۱۳ هزار نفر در استان زنجان در نوبت حج تمتع هستند

از سال ۸۶ تا کنون ثبت نام جدید برای حج تمتع نداشته ایم به دلیل اینکه نزدیک به ۱میلیون نفر متقاضی در کشور آماده اعزام هستند که باید مشرف شوند تا ظرفیت جدید برای ثبت نام متقاضیان جدید فراهم شود. در استان زنجان نیز ۱۳ هزا ...

ابراهیم احدی مدیر کل حج و زیارت استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در توضیح دو نرخی بودن قیمت حج اظهار کرد: قیمت نهایی حج تمتع امسال ۲۵ یا ۲۶ دی ماه اعلام می شود. اما آن دسته از زائرینی که سال ۹۹ ثبت نام کرده بودند ،مبلغی که پرداخت کردند براساس ارز سال ۱۳۹۹ تامین شده بود و در سال ۹۹ به خاطر شرایط کرونا اعزام نشدند و امسال اگراعزام شوند بخشی از هزینه ای که دریافت خواهد شد براساس همان نرخ ارز سال ۹۹ خواهد بود و هزینه آن کمتر است که حدود ۶۰۰ نفراز زائرین زنجان را شامل می شود.

احدی گفت: بقیه زائرینی که امسال ثبت نام کردند و آماده اعزام هستند با ارز جدید قیمت برای آنها محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه حج با توجه به افزایش نرخ ارز هر سال اتفاق میافتد گفت: برای مثال سالی که حجاج با قیمت ۲۱میلیون ثبت نام کردند سال بعد قیمت به ۳۶ میلیون تومان افزایش یافته بود که در این موارد ممکن است برخی ها از اعزام منصرف شوند ولی با این حال در سامانه حج تمتع متقاضیان اعزام بیش تر از ظرفیت استان هستند.

مدیر کل حج و زیارت استان زنجان گفت: تعداد زائرین امسال به حج تمتع ۱هزار و ۵۰۰نفراست در حالی که برای حج امسال حدود ۳۰۰۰ نفر در زنجان اعلام آمادگی کرده اند و درنوبت هستند که براساس اولویت باید اعزام شوند.

وی افزود: اولویت اول با ثبت نامی های سال ۸۵ است و بعد ثبت نامی های سال ۸۶ در نوبت اعزام خواهند بود و درحال حاضر ۱۳ هزار نفر در کل استان زنجان در نوبت حج تمتع هستند.

احدی گفت: از سال ۸۶ تا کنون ثبت نام جدید برای حج تمتع نداشته ایم به دلیل اینکه نزدیک به ۱میلیون نفر متقاضی در کشور آماده اعزام هستند که باید مشرف شوند تا ظرفیت جدید برای ثبت نام متقاضیان جدید فراهم شود.

وی افزود: البته امتیاز فیش های حج تمتع قابل نقل و انتقال است و افرادی که تمایلی به اعزام ندارند یا فوت کرده اند و وراث هم تمایلی به تشرف ندارند از طریق دفاتر دارای مجوز سازمان حج و زیارت میتوانند آن را واگذار کنند و متقاضیان هم میتوانند خریداری کنند.

وی گفت: حدود ۲۳ دفتر دارای مجوز در زنجان فعال هستند که نقل و انتقال فیش حج از طریق آنها انجام می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست