• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۳
  • شناسه خبر: 30452

سردار سلیمانی نشان داد در شرایط پیچیده امروز هم می توان خوب زندگی کرد/ وظیفه ما تبدیل شعارهای دولت به گفتمان است/ اتفاق جدید در سلامت اداری بدون توجه دادن نسل جدید میسر نیست

اگر قرار است در حوزه سلامت اداری اتفاق جدیدی را ترسیم کنیم این اتفاق جدید بدون پرداختن به فرهنگ سازی و توجه دادن نسلهای جدید میسر نیست و دانش آموزان ما منطبق با سن و فهم خود باید از سلامت اداری دریافت داشته باشند .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجتبی هاشمی رئیس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در همایش و نشست تخصصی مدیران کل، روسا و کارشناسان ادارات ارزیابی عملکرد قطب ۳ کشور که در زنجان برگزار شد اظهار کرد: سردار سلیمانی به عنوان اسوه و الگویی است که مکتب امام حسین(ع) را به صورت عملی نشان داد و به ما فهماند که در زندگی پیچیده اجتماعی امروز هم می توان با شناخت مکتب حسینی خوب زندگی کرد و با عزت زیست و خدمت گزار مورد پذیرش مردم شد.

هاشمی با بیان اینکه شهید سلیمانی الگویی است که می توانیم با سربلندی از او نام ببریم و به نسل های آینده معرفی کنیم گفت: امروز آموزش و پرورش این نقش انتقال ارزشهای دین به نسل های آینده و ایجاد شرایطی که نسل آینده با درک به مفاهیم و مبانی اسلام برای آینده کشور مفید باشند را بر عهده دارد.

وی گفت: آنچه از شهید سلیمانی برای ما مانده شاخص هایی است که در مکتب شهید سلیمانی تعریف شده و اگر برگردیم به مبانی دین و آنچه که باعث انگیزش پیامبراسلام (ص) شد و هم تعلیم مفاهیم بزرگی تحت عنوان عدالت اجتماعی و با همان سبک و سیاق پیامبر (ص) را دنبال کنیم و آن مبانی را امروز دریافت داشته باشیم و بتوانیم از همان مبانی با صداقت استفاده کنیم و خدودمان را به آن نزدیک کنیم طبیعتا مورد پذیرش مردم قرا خواهیم گرفت.

هاشمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم آمد تا این کار را انجام دهد و همان مبانی که دین اسلام در قیام علیه ظلم دارد را امام خمینی(ره) هم مبنای کارش قرار داد گفت: امام راحل احیای دین نبوی و حرکت در مسیر امام حسین(ع) را محور کار خود قرار داد وآنچه که در مکتب نبوی دریافت کرده بود تلاش کرد آن را در جامعه مبنای حکومت قرار دهد و شهید سلیمانی هم سربازی بود که در رهمان مکتب بزرگ شد.

وی افزود: اگر امروز می توانیم شهید سلیمانی را به عنوان یک الگو معرفی کنیم به خاطر این است او خودش را به مبانی اسلام نزدیک کرده بود و در همان مبانی حفظ کرد و اگر بخواهیم ویژگی ها شخصی ایشان و شاخصه هایی که در مکتب شهید سلیمانی هست را بگوییم می توانیم با قوت ایشان را به دنیا معرفی کنیم .

هاشمی با اشاره به اینکه رمز خروج از بسیاری از مشکلات بازگشت به همان مبانی مکتب شهید سلیمانی است گفت: اگرتلاش کینم با ایجاد ساختارهای مناسب، فرآیندهایی را طی کنیم که مخاطبان ما که انجام فعالیت های مرتبط با آنها وظیفه ما است در این مسیر باشد، آنها به ما اعتماد بیشتری خواهند کرد. و این اعتماد است که به ما کمک می کند شرایط بهتر پیش برود.

رئیس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تکلیف شناسی یکی از مسائلی است باید به آن قائل باشیم گفت: باید دو مسئله تکلیف شناسی و انجام درست تکلیف باید مورد توجه باشد . اول اینکه تکلیف خودمان را بشناسیم و یعنی بین تکالیف گسترده ای که درنظام تعلیم و تربیت کشور وجود دارد بدانیم که اولویت چیست و دوم اینکه برنامه ریزی کنیم که آن تکیلف را عمل کنیم .

هاشمی گفت: یکی از شعارهایی که دولت سیزدهم در همان اوایل مطرح کرد فساد ستیزی و توجه به عدالت و مردمداری و سلامت اداری است. ما کارگزاران این نظام هستیم و امروز که دولت مستقر شده، قرار است آنچه که به مردم قول داده ایم را عمل کنیم و پاسخ مردم را بدهیم .

وی افزود: یکی از وظایف ما تبدیل شعارهای دولت و قول هایی که به مردم داده شده به گفتمان است و یکی از مسیرهایی که برای گفتمان سازی در حوزه سلامت اداری و مبارزه با فساد تعریف شده در این جلسات مطرح می شود. در سیاست های کلی نظام اداری ۲۶ فراز وجود دارد که بخشی از آن مرتبط به سلامت اداری است و ما باید به این سمت برویم که اولا این سیاستها در نظام تعلیم تربیت را بشناسیم و بعد آنها را به سیاستهای اجرایی منطبق با شرایط وزارت آموزش و پرروش تعریف کنیم .

هاشمی تاکید کرد: وقتی داریم از سلامت اداری صحبت می کنیم منظورمان مجموعه اقدامات منظم است به طوری که مشخص و هماهنگ با هم عمل کنند و ذهن ها نباید فقط به سمت کنترل برود.برای همین طبیعتا باید الگوی مناسبی در سلامت اداری درآموزش و پرورش داشته باشیم .

وی گفت: سلامت اداری به دو دلیل در آموزش و پرورش اهمیت دارد.یکی گستردگی و چند بعدی بودن وظایف این وزارتخانه در فضای اجتماعی کشور است و سابقه ذهنی از آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاهی که حتی یک نقطه سیاه را هم کسی در پرونده آن قبول نمی کند و سطح انتظار مردم از این دستگاه در سلامت اداری بالا و گسترده است و دوم آنکه آموزش و پروررش دستگاه تعلیم و تربیت و ایجاد نسل های آینده است و اگر قرار است در حوزه سلامت ادرای اتفاق جدیدی را ترسیم کنیم این اتفاق جدید بدون پرداختن به فرهنگ سازی و توجه دادن نسلهای جدید میسر نیست و دانش آموزان ما منطبق با سن و فهم خود باید از سلامت اداری دریافت داشته باشند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست