• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 30602

رشد روند ابتلا به کرونا در زنجان/۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند/ یک نفر فوتی درشبانه روز گذشته

روند ابتلا به کرونا در زنجان رشد نامحسوس داشته است و در حال حاضر ۸ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری هستند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد روند ابتلا به کرونا در زنجان اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته یک شهروند زنجانی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد که با ثبت یک مورد فوت در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان کرونا در استان زنجان به ۱۹۴۷ نفر رسید.

تقی لو گفت: در حال حاضر ۸ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ تاکنون در استان زنجان صد و هفتاد و هشت هزار و ۸۸۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان، هزار و ۹۴۷ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: علائم سویه‌های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علائمی همچون درگیری‌های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه تکمیل فرآیند واکسیناسیون و تزریق دزهای بعدی بسیارمهم است که حساسیت و توجه جدی شهروندان در این خصوص ضروری است گفت: با توجه به شیوع دوباره کرونا تزریق دز سوم یا چهارم واکسن کرونا زمان زیادی گذشته ضروری است افراد دز یادآور را هرچه سریع‌تر دریافت کنند.

تقی لو تاکید کرد: شهروندان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ارتباط با مقابله و درمان این سویه‌ها، گفت: در صورت بالا رفتن میزان ابتلاء و نیاز به درمان بیمارستانی این مراکز آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست