• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 30588

فروش دستمال کاغذی بهانه ای برای تکدی گری شده است/تعداد متکدیان افزایش یافته اما آنقدرهم بحرانی نیست

اغلب افرادی که به گدایی روی می‌آورند، درک درستی از شرایط اقتصادی نداشته و به دلیل اینکه نمی‌توانند راه‌های درست اقتصادی برای کسب درآمد به دست بیاورند، به روش‌هایی چون گدایی روی می‌آورند.گاها فروش دستمال کاغذی و یا هر کال ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسین نجفی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در جلسه ساماندهی متکدیان اظهارکرد: زمینه‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از آن موجب بروز تکدی گری شده است و باید تمرکز ما بر روی کارهای ایجابی و کارهای فرهنگی قبل از اعمال قانون و برخورد در این حوزه باشد.

نجفی گفت:اغلب افرادی که به گدایی روی می‌آورند، درک درستی از شرایط اقتصادی نداشته و به دلیل اینکه نمی‌توانند راه‌های درست اقتصادی برای کسب درآمد به دست بیاورند، به روش‌هایی چون گدایی روی می‌آورند.گاها فروش دستمال کاغذی و یا هر کالای دیگری بهانه ای برای تکدی‌گری می‌‎شود که باید برای این کار چاره‌ای اندیشیده شود.

وی افزود:در موضع تکدی گری نیاز است شهرداری و دستگاه‌های مرتبط به این مسئله ورود پیدا کنند تا مسائل معیشتی متکدیان از طریق قانونی حل شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان وی با اشاره به ورود خوب دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد افزود: باید راهکار اساسی در جمع آوری متکدیان داشته باشیم.
نجفی همچنین با تقدیر از شهرداری زنجان به خاطر ایجاد کمپ بانوان معتاد متجاهر افزود: اگر برای آقایان نیز چنین امکاناتی داشته باشیم، معتادان متجاهر آقا نیز جمع‌آوری می شوند.
نجفی با اشاره به بالا بودن میزان سرقت خرد در زنجان گفت: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری پای کار هستند و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها میزان آسیب را در این بخش کاهش دهیم.

منصور مرادلو رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه جدی شورا و شهرداری برای ساماندهی متکدیان اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن موجب بیکاری بسیاری از افراد شد، در نهایت هم شاهد افزایش متکدیان در سطح شهر بودیم.
وی با اشاره به اینکه بحث جمع آوری متکدیان باید به صورت علمی پیگیری شود گفت: درست است که تعداد متکدیان به خاطر مسائل اخیر اقتصادی افزایش یافته اما آنقدر هم بحرانی نیست.
وی با اشاره به اینکه کار جهادی و همکاری دستگاه های مرتبط در جمع آوری متکدیان موثر است؛ گفت: باید از همین امروز برای عید نوروز برنامه ریزی کنیم و اقداماتی انجام دهیم که در ایام سال نو شاهد حضور متکدیان در شهر نباشیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست