• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۲۱
  • شناسه خبر: 30639

تصادف علت شایع مرگ و میر در زنجان در سال گذشته بود/ زنجان در موضوع نزاع و درگیری رتبه سوم را در کشور دارد

اولین علت شایع مرگ و میر در استان زنجان در سال ۱۴۰۰ به دلیل تصادفات بوده است از مجموع ۸۳۲ مورد معاینات پزشکی قانونی ۳۰۳ مورد مرگ به علت تصادف بوده است که یک سوم موارد را شامل می شود.

بابک غیاثی مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: اولین علت شایع مرگ و میر در استان زنجان در سال ۱۴۰۰ به دلیل تصادفات بوده است که یک سوم موارد را شامل می شود.

غیاثی گفت: از مجموع ۸۳۲ مورد معاینات پزشکی قانونی ۳۰۳ مورد مرگ به علت تصادف بوده است که از این تعداد ۲۴۰ مرد و ۶۳مورد زن بوده اند ضمن این تعداد روند افزایشی نیز داشته است .

وی افزود:در سال ۱۴۰۰ از ۸۳۲ مورد معاینات پزشکی قانونی زنجان ۲۸ مورد مربوط به گازگرفتگی و ۱۰ مورد غرق شدگی و ۶ مورد برق گرفتگی بوده است .

غیاثی با بیان اینکه این آمار مربوط به موارد ارجاع شده به پزشکی قانونی است و طبیعتا آمار قطعی مرگ و میر در موارد طبیعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می شود.

وی با اشاره به آمار بالای نزاع و درگیری در استان زنجان گفت: متاسفانه در این خصوص در استان زنجان نسبت به جمعیت رتبه سوم کشور و نسبت به تعداد مراجعات به پزشکی قانونی رتبه دهم در کشور را داریم .

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه فقط ۴درصد از فعالیت های پزشکی قانونی مربوط به متوفیات و معاینه اجساد است گفت:معاینات روان پزشکی، چه حکم رشد و محجوریت و چه کسانی که قتل و جرم انجام می دهند و چه کسانی که محکوم و در زندان هستند بررسی های روانی لازم از لحاظ تحمل محکومیت و همچنین بررسی قصور پزشکی و معاینات مربوط به طلاق و تجاوزات و نزاع های خیابانی و حوادث کار و موارد مرتبط به پزشکی قانونی ارجاع میشوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست