• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 30742

ویزیت انفرادی حق بیماراست/ مراجعین مطب ها از پزشک مطالبه کنند

در منشور اخلاق پزشکی و حقوق عامه ویزیت همزمان بیماران به خاطر حفظ اسرار بیماران منع شده است و جزء محدودیت های اجرایی پزشکان است. بیماری که به پزشک مراجعه می کند اگر با چنین شرایطی مواجه شد در وهله اول باید از خود پزشک مط ...

محمد مَحرمی رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص ویزیت همزمان بیماران در برخی مطب ها به ویژه مختصصان زنان و زایمان اظهار کرد: در منشور اخلاق پزشکی و حقوق عامه ویزیت همزمان بیماران به خاطر حفظ اسرار بیماران منع شده است و این جزء معذوریت ها و بحث بالین و طبابت جهانی است .

محرمی گفت: در فرهنگ و قواعد و نظام پزشکی ما هم آمده و جزء محدودیت های اجرایی پزشکان است به خاطر همین ویزیت همزمان دو بیمار رد شده است چه برسد به ویزیت چند بیمار باهم .

وی افزود: در صورت اقدام پزشکی به ویزیت همزمان چند بیمار،پزشک اول تذکر شفاهی و کتبی میگیرد ودر مرحله بعد در کمیته مخصوص تصمیم گیری می شود و بعد از تذکر کتبی به او برخورد قانونی صورت می گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این موضوع نه مورد تایید سازمان نظام پزشکی است و نه دانشگاه علوم پزشکی گفت: در صورت ارتکاب پزشکان حتما برخورد صورت خواهد گرفت.

محرمی گفت: بیماری که به پزشک مراجعه می کند اگر با چنین شرایطی مواجه شد در وهله اول باید از خود پزشک مطالبه کند و اعتراض خودرا به پزشک اعلام کند که ویزیت به صورت انفرادی باید انجام شود که بعید است پزشکی مخالفت کند .ممکن است در مواردی که ترافیک بیمار بالا است و بیمار هم مصراست که زودتر ویزیت شود و اصرار از طرف بیمار هست که پذیرش شود منشی برای کنترل مطب این کار را بکند .

وی افزود: اگر پزشک توجهی نکرد بیمار باید این را بداند که ویزیت و درمان انفرادی حق اوست و پزشک باید این حق بیمار را رعایت کند در اگر پزشک رعایت نکرد بیمار حق دارد که اعتراض کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان با بیان اینکه بیمار برای اعلام اعتراض به واحد اداره نظارت بردرمان دانشگاه علوم پزشکی واقع در معاونت درمان مراجعه و اعتراض خود را اعلام کند که مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: قانونگذار این موضوع را به جز در موارد مشخصه، جرم و تخلف دیده و هم در دانشگاه و هم سازمان نظام پزشکی به این موضوع رسیدگی می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست