• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۰۱
  • شناسه خبر: 30797

بیشتر مردودی ها در آزمونهای رانندگی کارآموزانی هستند که خودشان رانندگی یاد گرفته اند

آموزش رانندگی به کارآموزی که رانندگی بلد است و قبل از گرفتن گواهینامه رانندگی کرده است است خیلی سخت تر است.چون تاکید دارد که با روش خودش رانندگی کند. بیشتر مردودی ها در آزمون های عملی همین هایی هستند که خودشان رانندگی یا ...

جعفر بیات رئیس کانون آموزشگاه های تعلیم رانندگی زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: آموزش رانندگی به هنرجویی که رانندگی بلد است و قبل از گرفتن گواهینامه رانندگی کرده است است خیلی سخت تر است.چون جوری یاد گرفته است که خیلی سخت قوانین و اصول رانندگی را می پذیرد و  تاکید دارد که با روش خودش رانندگی کند .

بیات گفت: بیشتر مردودی های ما در آزمون های عملی و شهری همین هایی هستند که خودشان رانندگی یاد گرفته اند و به زور درکلاسها شرکت می کنند و آموزش خیلی سخت روی آنها تاثیرگذار است .

وی افزود: شرکت در  شش جلسه کلاس آیین نامه و دو جلسه فنی هم برای آشنایی با قطعات ماشین و همینطور ۱۲ جلسه عملی هم برای هنرجوی رانندگی اجباری است .

رئیس کانون آموزشگاه های تعلیم رانندگی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در کل استان ۳۱ آموزشگاه رانندگی داریم که ۱۱ آموزشگاه در شهر زنجان فعال است گفت: آموزشگاه ویژه بانوان هم داریم که جدید است و آموزش رانندگی به بانوان را انجام می دهند.

بیات گفت: درکل استان هر آموزشگاه نزدیک ۲۵ مربی داشته است که الان با این شرایط درآمد مربی ها ، تعدادشان نصف شده است و یعنی در کل استان کمتراز چهارصد مربی مانده اند. اکثر مربی ها رفته اند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند آموزشگاهها خالی می شود.

وی در خصوص هزینه آموزشهای خصوصی هم گفت: آموزش خصوصی جلسه ای ۱۲۰ هزار تومان است. منتهی در صورتی که مربی خارج از آموزشگاه  با هنرجویی توافق کند هزینه آموزش براساس توافق خودشان خواهد بود و این آموزش خصوصی است و با هماهنگی آموزشگاه نیست ولی اگر از طرف آموزشگاه باشد ۱۲۰ هزار تومان است .

بیات افزود: ماشین هایی که در داخل شهر آموزش می دهند باید پراید مدل بالای ۹۵ و  یا تیبا و ساینا باشند که اکثرا پراید هستند.

رئیس کانون آموزشگاه های تعلیم رانندگی زنجان با اشاره به اینکه قبلا ۱۲ جلسه آموزش عملی که تمام می شد سرگروه  تعیین میشد و قبل از آزمون نهایی یک آزمون می گرفت که تسلط کارآموز را بسنجد گفت: در اینصورت اگرنیاز بود یک یا چند جلسه آموزش جبرانی برای کارآموز می نوشت که برای آزمون نهایی آماده شود که  متاسفانه این روش الان حذف شده و ۱۲ جلسه که تمام می شود و کارآموز را برای آزمون نهایی می فرستیم  که در این حالت در قبولی آزمون نهایی به  مشکل برمی خورد و میزان قبولی هم کم می شود و نیاز است دوباره در این مورد  بازنگری شود.

وی افزود: در آقایان این مشکل را خیلی نداریم. چون قبل از مراجعه به آموزشگاه تجربه و تسلط به رانندگی دارند. ولی بیشتر خانم ها به دلیل عدم تجربه حداقل دو جلسه  کلاس جبرانی  نیاز دارند .کارآموز آمده در آموزشگاه که چیزی یاد بگیرد. ضمن اینکه هرچه تعداد قبولی بیشتر باشد امتیاز مربی بیشتر می شود و امتیاز آموزشگاه هم بالاتر می رود .

بیات گفت: در سطح آموزشگاه ها در قبولی آیین نامه مشکلی نیست. مخصوصا خانم ها نمره خوبی دارند. ولی در آموزش های عملی ضعیف تر هستند. به دلیل عدم آموزش با کیفیت که دلیل مهم آن متعادل نبودن نرخ آموزش است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست