• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 31535

انعقاد تفاهم نامه مشترک با دانشگاه زنجان برای تاسیس گلخانه های هوشمند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه زنجان در راستای تاسیس گلخانه‌های هوشمند منعقد شد و همینطورانکوباتور گلخانه‌های کوچک مقیاس در قالب اجاره به شرط تملیک زمینه‌سازی شده است که توسط یکی از فعالان بخش کشاورزی در حال انجام ا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حامد سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در جلسه کارگروه منطقه‌ای توسعه اقتصاد ديجيتال استان زنجان با حضور محمدجعفر صديق دامغانی، رئيس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد:آیین نامه حمایت‌ از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال تصویب شده و همین امر سبب انگیزه مضاعف در حوزه هوشمند‌سازی و تسریع فناوری اطلاعات در سایر کسب و کارهای شده است.

سرائی با بیان اینکه طی سفر رئيس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذر ماه به استان زنجان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و مقدمات کار فراهم شد گفت: برای آموزش آزادکاران و ایجاد شتاب در زمینه پویا نمایی و بازی‌های رایانه‌ای زمینه‌سازی انجام و فراخوان اولیه داده شد و پیگیر هستیم تا با همراهی فنی و حرفه‌ای، پارک فاوا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به صورت مشترک آموزش‌های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: مهمترین تصمیمات در حوزه گلخانه‌های هوشمند دیجیتال است که تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه زنجان در راستای تاسیس گلخانه‌های هوشمند منعقد شد و همینطورانکوباتور گلخانه‌های کوچک مقیاس در قالب اجاره به شرط تملیک زمینه‌سازی شده است که توسط یکی از فعالان بخش کشاورزی در حال انجام است.

سرائی گفت: گام دیگر توسعه اینترنت اشیا است که با همکاری پارک علم و فناوری استان برای تجهیز آزمایشگاه IOT تفاهم‌نامه اولیه امضا شد کو در آینده نزدیک تجهیزات مربوطه در آزمایشگاه مستقر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه گرنت های حمایتی از شرکت‌های مربوطه جزو توافقات دیگری بود که انجام پذیرفت گفت: تا کنون سه شرکت زنجانی موفق شدند مرحله اولیه برای اخذ گرنت را دریافت کنند و با همکاری پارک فاوا به نتیجه نهایی نیز دست خواهند یافت و امیدواریم در ابتدای سال آینده شاهد تحولات در این زمینه باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست