• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • شناسه خبر: 32151

عدم اجرای ماده ۱۸ باعث شده در اکثر شهرکهای اقماری زنجان مشکل کمبود مدرسه داشته باشیم/ در پنج شهرک اصلا مدرسه نداریم

عدم اجرای ماده ۱۸ باعث شده که در اکثر شهرکهای اقماری مشکل کمبود مدرسه داشته باشیم و در پنج شهرک نگین، ثمین، صدرا، شهرآرا و مهرآرا اصلا مدرسه نداریم . ۱۴مدرسه ۱۲کلاسه در کوی زیتون و ۹ مدرسه ۱۲کلاسه در کوی زنگان نیاز خوا ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»علی اکبر فاضلی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش شش رکن دارد که دو مورد از آن یعنی فضا و تجهیزات به مجمع خیرین نیز مربوط است.

فاضلی با بیان اینکه از ۱۶۰۰ساختمان آموزشی استان در حال حاضر ۴۰۰ ساختمان یعنی ۲۵درصد خیرسازاست گفت: برای اول مهر درناحیه دو ۲۸ کلاس درس و در ناحیه یک ۱۵ کلاس نیاز داریم که در این دو ناحیه در چند روز آینده چند کلاس افتتاح می شود.

وی افزود: برای اول مهر مشکل چنداتی نداریم ولی برای سالهای بعد پیش بینی می کنیم که مشکلات زیادی خواهیم داشت .

فاضلی با بیان اینکه در گذشته ماده ۱۸ قانون شوراها مغفول واقع شده است گفت: درخواست ما این است که این قانون قوت بگیرد و شهرک سازها و انبوه سازها ملزم به اجرای ان باشند که مشکل کمبود مدرسه در شهرکاهای جدید پیش نیاید .

وی با بیان اینکه در شهرک هایی که جدیدا ساخته شده است ازجمله کوی زنگان و ارمغان و زیتون اگر فکری برای آنها نشود در آینده بامشکل جدی مواجه میشویم گفت: عدم اجرای ماده ۱۸ باعث شده که در اکثر شهرکهای اقماری مشکل کمبود مدرسه داشته باشیم و در پنج شهرک نگین، ثمین، صدرا، شهرآرا و مهرآرا اصلا مدرسه نداریم . ۱۴مدرسه ۱۲کلاسه در کوی زیتون و ۹ مدرسه ۱۲کلاسه در کوی زنگان نیاز خواهد بود.

فاضلی افزود: در اختصاص زمین برای مدرسه باید بهترین زمین و دردسترس ترین زمین را با عوارض کمتر را انتخاب کنند در حالی که این اتفاق نمی افتد و بدترین زمین را به مدرسه اختصاص می دهند و زمینهایی اختصاص داده میشود که دارای عوارض است که خیّرین را دچار مشکل میکند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: شهرداری ها و شرکتهای خدمات رسان ملزم به اجرای مصوبات شوند در حالی که مدارس خیرساز معاف از حق انشعاب هستند این شرکتها قانون را دور می زنند و حق انتقال و انشعاب را دریافت می کنند.

علی اکبر فاضلی با بیان اینکه نیازمند توسعه مدرسه یاری در سایر دستگاه ها هستیم گفت: درحال حاضر در مدارس مشکل تعمیر و تجهیز هم داریم که نیاز به توسعه مدرسه یاری است. از کل فرهنگیان استان از ۱۵هزار نفر ۵هزار عضو مدرسه یاری هستند و ماهانه ۴۰میلیون تومان کمک می کنند که در دستگاه های دیگر هم این مدرسه یاری توسعه پیدا کند.

وی افزود: همچننی انتظار داریم شرکتهای صنعتی هم مسئولیت های اجتماعی خود را نسبت به تامین فضا و تجهیزات انجام دهند.

اسماعیلی مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز گفت: :در پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق زنجان احداث مدرسه پیش بینی شده است و ۶مدرسه ، دوباب مدرسه در شرق و چهار باب هم در غرب احداث خواهد شد که در حال حاضر سه باب آن درحال ساخت است و همزمان با بارگذاری جمعیتی بهره برداری خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست