• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۰۱
  • شناسه خبر: 33177

میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است/ در بخش توسعه راههای استان زنجان خیلی فقیرهستیم

پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم ولی در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر هستیم، نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به شعاع ۴۰۰ کیلومتر از مرکز استان زنجان با هشت استان همسایه هستیم و در محورهای شریانی استان، ۶۵۰ کیلومتر راه اصلی شریانی داریم که تنها ۱۸۰ کیلومتر راه که حدود ۲۵ درصد را شامل می شود را توانسته‌ایم به بزرگراه تبدیل کنیم. همچنین ۷۵ درصد از محورهای استان نیز نیاز به تبدیل از راه اصلی به بزرگراه دارد و  ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.

اسماعیلی گفت: پروژه بناب – منجیل از شهرستان طارم به استان‌گیلان بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب است،کریدور دیگر کریدور استان‌هایی است که از جنوب غربی شروع شده و از استان کردستان و آذربایجان‌غربی وارد زنجان می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت راه بسیار سنگین است گفت: میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم ولی در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر هستیم، بیان داشت:  نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بخش راه یکی از مولفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری است و وجود راه برای هر منطقه به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار یک سرمایه است. 

گفتنی است ۶ پروژه مهم راه در بخش راه و شهرسازی استان در محورهای اصلی در حال انجام است که از محل اعتبارات ملی تزریق می‌شوند و اعتبارات استانی ندارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست