• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۰۱
  • شناسه خبر: 33200

پرداخت وام ازدواج به ۸۳ درصد متقاضیان در استان زنجان

در سال گذشته به ۱۳ هزار و ۳۱۲ متقاضی معادل ۸۳ درصد درخواست‌ها در استان وام ازدواج پرداخت شده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حمیدرضا اسماعیلی سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: در هفته ازدواج، جشن وصال ۱۴۰ زوج در ۹ منطقه استان برگزار می شود و این جشن ها در دندی، هیدج، صائین قلعه، قیدار، خرمدره، ابهر، طارم و زنجان برگزار شده یا در حال برگزاری است.

اسماعیلی با اشاره به لزوم جلوگیری از فرهنگ های غلط در مراسم ازدواج گفت: ترویج ازدواج به هنگام، فرهنگ سازی مشاوره ازدواج و مقابله با فرهنگ های نوظهور و جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج از جمله اهداف برنامه‌های هفته ازدواج استضمن اینکه برنامه محوری هفته ازدواج با حضور مسئولان استانی در روز شنبه در زنجان برگزار خواهد شد و در این برنامه ۲۵ جهیزیه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) نیز ارسال خواهد شد.

وی افزود: ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج در استان فعال است و در شهرستان های فاقد مرکز مشاوره نیز به صورت مقطعی و بر حسب تقاضا مشاوره ارائه می شود.همچنین در سال گذشته ۲۰۰ کارگاه آموزشی برای جوانان برگزار شده است و سیزدهمین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده و اولین مرکز همسان گزینی استان تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان دیروز و در دومین روز از هفته ازدواج افتتاح شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضرمبلغ وام ازدواج برای دختران و پسران زیر ۲۳ و ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان و سایر افراد ۱۸۲ میلیون تومان است گفت: طی سال‌ گذشته ۱۸۴ میلیارد تومان وام ازدواج به زوج های متقاضی پرداخت شده است بطوریکه ۴۹.۱ درصد کل تسهیلات پرداخت شده در سطح کشور به استان زنجان اختصاص داشته است.

وی افزود: سال گذشته به ۱۳ هزار و ۳۱۲ متقاضی معادل ۸۳ درصد درخواست‌ها در استان وام ازدواج پرداخت شده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و امیدواریم پرداختی ها در سال جاری تسریع شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست