• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۰۶
  • شناسه خبر: 33269

ایجاد ۷هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در دو سال گذشته/ افزایش ۳۰هزار مگاواتی مصرف برق در روزهای گرم سال

ناترازی کنونی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه در طول سالهای گذشته بوده و به همین دلیل تولید و مصرف همتراز نیست.در روزهای عادی مصرف شبکه استان ۴۵ هزار مگاوات است ولی در روزهای گرم سال و با ورود بارهای سرمایشی ح ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» منصور اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان در نشست خبری مشترک مدیران عامل صنعت برق استان زنجان اظهار کرد: ۷ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ایجاد شده است و کل ظرفیت منصوب به ۹۰ هزار مگاوات رسیده است .

اوجاقی گفت: در روزهای عادی مصرف شبکه استان ۴۵ هزار مگاوات است ولی در روزهای گرم سال و با ورود بارهای سرمایشی حدود ۳۰هزار مگاوات به بار شبکه افزوده میشود و ناترازی در تولید و مصرف ایجاد می کند که مجبور به مدیریت و کاهش مصرف می شویم.

وی افزود: شرکت برق منطقه ای استان ز جان با مصرف کنندگان خانگی خیلی ارتباطی ندارد و با مصرف کنندگان سنگین که بیش از ۷مگاوات ارتباط دارد.

اوجاقی با اشاره به اینکه بعضاً شرکت های برق منطقه ای دو استان را پوشش می دهند گفت: برق منطقه ای زنجان نیز دو استان زنجان و قزوین را پوشش می دهد و در کل دو استان زنجان و قزوین ۱۷ مشترک برق منطقه ای هستند که ۱۳ مشترک در زنجان و ۴ مشترک در قزوین هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان افزود: عمده بار مدیریت مصرف هم به عهده همین صنایع است و در این روزها برای ۳۰۰ صنعت بیش از ۶هزار مگاوات مدیریت مصرف اعمال می شود و به تناسب ۱۷ مشترک سنگین این مدیریت مصرف در زنجان و قزونی هم اعمال می شود.

وی همچنین گفت: ناترازی کنونی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه در طول سالهای گذشته بوده و به همین دلیل تولید و مصرف همتراز نیست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست