• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۰۶
  • شناسه خبر: 33252

چیزی به نام کمک اجباری به مدارس نداریم/ شکایت از مدارس به خاطراخذ وجه غیر قانونی در زنجان به حداقل رسیده است

چیزی به عنوان کمک اجباری به مدرسه نداریم. مگر اینکه خود اولیاء داوطلبانه مبلغی را به مدرسه هدیه بدهند وگرنه از سوی مسئولین مدرسه هیچ اجباری برای کمک به مدرسه در هنگام ثبت نام دانش آموزان نیست و این کار ممنوع است که در ...

ولی اله هاشمی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: امسال کمترین مشکل را در اخذ وجه غیر قانونی در تمام مدارس را داریم. حتی در سامانه شکایات، اعتراضات ثبت شده مبنی بر اینکه مدارس پول غیر قانونی مازاد برهزینه بیمه و کتب دریافت کرده باشند به اندازه انگشتان دو دست نرسیده است.

هاشمی گفت: هزینه بیمه و کتب برای پایه های مختلف تحصیلی متفاوت است ولی طبق قانون ما تاکید کرده ایم و نظارت مستقیم هم داریم که از اولیاء دانش آموزان در زمان ثبت نام و در زمان تحویل کارنامه پولی گرفته نشود.

وی افزود: مدارس هیئت أمنایی هم مدارس دولتی محسوب می شوند و در زمان ثبت نام حق اخذ وجه غیر قانونی ندارند. اگر مدرسه ای اقدام به اخذ وجه غیر قانونی می کند اولیاء شکایت خود را اعلام کنند و ما بررسی کنیم .

هاشمی با بیان اینکه چیزی به عنوان کمک اجباری به مدرسه نداریم گفت: مگر اینکه خود اولیاء داوطلبانه مبلغی را به مدرسه هدیه بدهند وگرنه از سوی مسئولین مدرسه هیچ اجباری برای کمک به مدرسه در هنگام ثبت نام دانش آموزان نیست و این کار ممنوع است که در بخشنامه هم ابلاغ شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته شکایت در خصوص اخذ وجه غیر قانونی در مدارس زیاد بود ولی امسال خیلی کمتر است گفت: خوشبختانه امسال در استان زنجان اعتراضات در این خصوص که در سامانه شکایات ثبت شده بکمترین تعداد را داشته است. با این حال اولیاء دانش آموزان می توانند شکایات خود را در سامانه shekayat.medu.ir ثبت کنند و یا با شماره ۳۳۱۳۳۴۴۱ تماس بگیرند.

هاشمی در خصوص عدم ثبت نام دانش آموزان به دلیل تکمیل ظرفیت برخی مدارس نیز گفت: ما بیشتر در دو یا سه منطقه مشکل ثبت نام و ظرفیت مدارس را داریم. امسال در ناحیه ۲، دو مدرسه جدید به مجموعه اضافه شده و کمترین مشکل را داریم .ولی بعضی از مدارس ما به جهت محدوده بندی و کمبود فضا این مشکل را دارند. ولی امروز هم مجدداً به مدیران مدارس تاکید شد که حتی اگر در مدرسه ای مدیر دو دفتر دارد یکی از آنها را برای تکمیل ثبت نام و اختصاص کلاس قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام در مدرسه از طریق آشنایی با مسئولین نیست گفت: در ناحیه یک و دو، مخصوصا ناحیه دو به مدیران مدارس تاکید شده که ظرفیت را تکمیل کنند و همه متقاضیان را ثبت نام کنند و بعد از تکمیل ظرفیت و اتمام ثبت نام، مدارس در صورت کمبود ظرفیت اعلام می کنند که حتی اگر ممکن شود از برخی فضاها مشترکاً استفاده کنند و آن را بررسی و فضا را ایجاد کنند.

ولی اله هاشمی گفت: در وهله اول نهایت سعی ما این است که دانش آموز در محل سکونت خود ثبت نام شود مگر اینکه چاره ای نداشته باشیم که در ابن صورت دانش آموز به مدرسه دیگر هدایت خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست