• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۲۸
  • شناسه خبر: 33660

از زنجانی هایی که در ترکیه تردد دارند درجهت توسعه اهداف اقتصادی استان زنجان استفاده کنید

بیش از یک میلیون نفر ایرانی در ترکیه زندگی ، کار و یا فعالیت های آموزشی و فرهنگی و تولیدی و سرمایه گذاری و اقتصادی دارند که از این منظر فرصت خوبی برای کار در مورد تعامل با ترکیه در حوزه استانها است که باید شناسایی شون ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدحسن حبیب اله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در دیدار با مدیران اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه ترکیه شریک سوم تجاری ایران است و ۱۴ درصد صادرات و ۱۰ درصد واردات کشور با ترکیه صورت می گیرد گفت: ۲۴درصد حجم تجاری کشور با ترکیه انجام می پذیرد.

حبیب اله زاده با بیان اینکه ۱۲میلیارد دلار حجم مبادلات ایران با ترکیه در سال گذشته بود که قابل توجه است گفت: برای هر دو کشور ترکیه و ایران توسعه همکاری ها از جهات مختلف مهم است.

حبیب الله زاده گفت: کار ۲۰ وزارتخانه در کشور مستقیماً با ترکیه مرتبط است و طیف وسیعی از فعالیتها بخصوص همکاریهای استانی و تجاری و ترانزیتی واستفاده ازبنادر ترکیه را دربر می گیرد.

وی افزود: بیش از یک میلیون نفر ایرانی در ترکیه زندگی ، کار و یا فعالیت های آموزشی و فرهنگی و تولیدی و سرمایه گذاری و اقتصادی دارند که از این منظر فرصت خوبی برای کار در مورد تعامل با ترکیه در حوزه استانها است که باید شناسایی شوند و از ظرفیت آنها استفاده کرد .

سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه استان زنجان می تواند با شناسایی و استفاده از شهروندان زنجانی که در ترکیه تردد و تعامل و به ویژه کار تولیدی و اقتصادی دارند تعاملات خود را با ترکیه راحت تر کند گفت: از این فرصت باید در جهت حل مسائلی مسئولان استانی مطرح کردند بهره برد و از افرادی که از استان زنجان آنها هستند برای پیشرفت اهداف صادراتی استفاده کرد.

حبیب اله زاده گفت: ترکیه ای ها در حوزه صادرات و بازاریابی پیشرفت های قابل توجهی داشتند به طوری که در ۲۰ سال گذشته از سال ۲۰۰۲ تا کنون حجم صادرات این کشور از ۲۴ میلیارد دلار به ۲۶۵ میلیارد دلار رسیده است که نشان از توانمندی های صادراتی انها است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست