• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۲۱
  • شناسه خبر: 34179

سد بلوبین تا پایان سال به آبگیری می رسد

سد بلوبین ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق زمانبندی اسفندماه امسال به آبگیری می رسد.تا کنون ۲۶هکتار از اراضی تملک شده و برای تملک باقی اراضی نیز ۸۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در بازدید خبرنگاران از سر بلوبین اظهار کرد: سد بلوبین یکی از سدهای در حال ساخت شرکت آب منطقه ای استان زنجان است که آب کشاورزی و صنعت و شرب ۲شهر حلب و زرین آباد و ۹۲ روستای این شهرستانها را تامین خواهد کرد.

باقری گفت:حجم مخزن ۳۰میلیون مترمکعب و ۱۷/۵میلیون مترمکعب هم حجم آب تنظیمی این سد است که ۲و نیم میلیون مترمکعب آب شرب ، ۶میلیون مترمکعب در حوزه صنعت و ۶میلیون مترمکعب محیط زیست و ۱/۶۴مترمکعب حق آبه پایین دستها خواهد بود.
وی افزود: نوع این سد سنگریزه با هسته رسی است و ارتفاع از بستر رودخانه آن۴۷متر و ارتفاع از سطح روی پی ۷۳/۵متر و طول تاج این سد نیز ۳۰۰متر است.
باقری با بیان اینکه حجم عملیات خاکی این سد ۴میلیون متر مکعب است گفت: ۲میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۲میلیون خاکریزی و حجم عملیات بتنی این سد ۹۳هزار مترمکعب و حجم اراضی برای سد و آبگیری ۱۱۶ هکتار است که باید تملک شود.

وی با بیان اینکه سد بلوبین ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق زمانبندی اسفندماه امسال به آبگیری می رسد گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد ۹۰۰میلیارد تومان است و مطالبات پیمانکار از کارفرما نیز ۱۴۰میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: ارتفاع سد بلوبین ۴۷متر از بستر رودخانه است و در بازنگری که اتفاق افتاد ۱۰متر کاهش داشته است.حجم مخزن قبل از بازنگری ۵۶میلیون مترمکعب بود که بعد از بازنگری ۳۰میلیون مترمکعب شده است.

باقری با بیان اینکه تا پایان سال این سد آبگیری خواهد شد که قطعا تمام اراضی باید تملک شود گفت: تا کنون ۲۶هکتار از اراضی تملک شده و برای تملک باقی اراضی نیز ۸۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست