• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۲۶
  • شناسه خبر: 34659

در ۶۳ پایگاه اورژانس استان زنجان فقط ۳ آمبولانس رزرو داریم/ برای تامین پرسنل موردنیاز اورژانس استان۵۰ نفر مورد نیاز است

به ازای هر ۳ پایگاه اورژانس باید یک دستگاه آمبولانس رزرو داشته باشیم.در کل پایگاه های استان باید ۲۲ دستگاه آمبولانس رزرو در پارکینگ داشته باشیم که در حال حاضر فقط ۳ دستگاه آمبولانس رزرو داریم. ضمن اینکه حدود ۴۲ دستگاه آم ...

علی سنمار معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ نیروی دولتی و ۱۶۰ نیروی شرکتی در اورژانس استان در حال فعالت هستند که این تعداد نیرو از حد استاندارد پایین تر است و برای تامین پرسنل مورد نیاز ۵۰ نفر نیرو مورد نیاز است .

سنمار گفت: به طور استاندارد هر پایگاه اورژانس باید ۹ نیرو و یک آمبولانس داشته باشد و همچنین به ازای هر سه پایگاه نیز باید یک آمبولانس رزرو وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۶۳ پایگاه اورژانس در استان به طور متوسط ۶و نیم تا ۷ نفر نیرو دارد که تمامی این پرسنل بویژه در تعطیلات در شیفت های مازاد فعالیت دارند و مرخصی ندارند و معمولا در کنار خانواده نیستند.

سنمار با بیان اینکه ۱۱۰ دستگاه آمبولانس در پایگاه های اورژانس در کل استان وجود دارد که در حال حاضر ۴۲ دستگاه مشکل فنی دارد و در حال تعمیر هستند گفت: هزینه تعمیر این آمبولانس ها ۶و نیم میلیارد تومان است که در این مورد هم کمک خیرین می تواند بسیار موثر و گره گشا باشد.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۳ پایگاه باید یک دستگاه آمبولانس رزرو داشته باشیم گفت: در کل پایگاه های استان باید ۲۲ دستگاه آمبولانس رزرو در پارکینگ داشته باشیم که در حال حاضر فقط ۳ دستگاه آمبولانس رزرو داریم. ضمن اینکه حدود ۴۲ دستگاه آمبولانس هم در آستانه فرسوده شدن و در حال تعمیر هستند که به چرخه بازگردند.

معاون فنی اورژانس استان زنجان با اشاره به پایگاه های اورژانس در حال ساخت نیز گفت: در حال حاضر ۵ پایگاه در شهرستانهای استان در حال احداث است که هزینه احداث هر پایگاه نیز ۴ میلیارد تومان برآورد می شود . بخشی از آن توسط دانشگاه تامین اعتبار شده و بخش دیگر نیازمند توجه خیرین است که در صورت تامین اعتبار امسال به اتمام خواهد رسید.

سنمار در خصوص زمان رسیدن به بالین بیمارنیز گفت: زمان استاندارد برای رسیدن به بالین بیمار در شهرها ۸ دقیقه و در جاده ۱۵ دقیقه و در جاده های فرعی ۲۰ دقیقه است و میانگین این زمان در اورژانس زنجان نیم دقیقه از استاندارد کشوری کمتر یعنی ۷و نیم دقیقه است.

معاون فنی اروژانس استان زنجان همچنین تعداد تماس های برقرارشده با اورژانس در مردادماه امسال را ۱۷هزار و ۱۷۸ تماس عنوان کرد که از این تعداد ۵هزار و ۹۰۳ مورد منجر به ماموریت شده است ضمن اینکه ۹۵۶ مورد مزاحمت نیز ثبت شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست