• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۱۷
  • شناسه خبر: 34947

در موضوع جوانی جمعیت اولویت با فرهنگ و تربیت است

سیاست‌گذاری و قانون، فرهنگ و تربیت، سلامت، اقتصاد و معیشت چهار محور کلی در موضوع جوانی جمعیت است که از میان این چهار محور، اولویت با فرهنگ و تربیت است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» صابر جباری فاروجی، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در جلسه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت که در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر کشور ایران با جنگ ترکیبی دشمن روبرو است و جنگ‌های روانی، اقتصادی، امنیتی(نظامی) و جمعیتی از جمله محورهای این جنگ به شمار می‌رود. از این میان سه محور محسوس و ملموس است و برای آن به موقع چاره اندیشی شده است. ولی جنگ جمعیتی از آنجایی که در ظرف زمان کوتاه مشخص نمی‌شود، چندان متوجه تبعات آن در آینده نیستیم.

جباری فاروجی گفت: زمانی متوجه کمبود جمعیت جوان در کشورمان می‌شویم که به یکباره با جمعیت سالخورده روبرو شویم و مانند برخی از کشورهای آسیای شرقی و اروپایی که با مشکل جوانی جمعیت دست به گریبانند و با تعطیلی بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها و کمبود نیروی کار مواجه شده‌اند، روبرو خواهیم شد.

وی افزود: حوزه جمعیت چند محور کلی دارد. در حوزه سیاست گذاری و قانون مشکلی نداریم هر چند با تأخیر ولی انجام شده است. اما سایر محورها شامل فرهنگ و تربیت، سلامت، اقتصاد و معیشت چهار محور کلی در موضوع جوانی جمعیت است. از میان این چهار محور اولویت با فرهنگ است.

جباری فاروجی گفت: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف اداری و سازمانی که به نوعی در اجرای قانون جوانی جمعیت دخیل هستند، مانند ادارات استانی راه و شهرسازی در فراهم کردن زمین و مسکن، بانک‌ها در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، شرکت‌های خودروسازی، سازمان صدا و سیما و ارشاد اسلامی، تبلیغات، ائمه جمعه و جماعات به عنوان متولیان فرهنگی می‌رود مانند وزارت بهداشت پای کار باشند. 

وی با اشاره به اجرای طرح نفس در زنجان نیز از متولیان این طرح خواست همچنان به فعالیت خود تا رسیدن به اهداف این طرح ادامه دهند.

خبرنگار- پریسانجفی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست