• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 35126

۵۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن تا اوایل سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند

با وضعیتی که اکنون وجود دارد ۵۰ درصد متقاضیان تا اوایل سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند ومابقی متقاضیان نیز باید با سرعت بیشتری تخصیص پروژه شوند و تا اواخر دولت سیزدهم در خانه‌های خود مستقر شوند.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی پس از بازرسی از پروژه های نهضت ملی مسکن استان، در حاشیه ششمین جلسه شورای مسکن استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص بازرسی و مدیریت عملکرد ثبت شکایت شده، گزارش‌ها در دست اقدام قرار و راستایی‌آزمایی قرار می‌گیرند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که هر گزارشی که در خصوص عملکرد مدیران و یا در خصوص حقوق شهروندی به دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی واصل شود؛ حتما به نتیجه خواهد رسید.

مذنب گفت: وضعیت مسکن و احداث آن در استان‌های مختلف متفاوت است اما در مجموع با انجام پروژه‌ها می‌توان نمره قابل قبولی را به دولت سیزدهم، به دولت داد.

وی افزود: در ارتباط با وضعیت استان زنجان نیز فعلا شرایط پروژه ها در استان زنجان خوب است ولی فقط یک و نیم سال به اتمام دولت سیزدهم باقی مانده و باید سریعا افرادی که تعیین تکلیف نشدند، تعین تکلیف شوند و شیرینی مسکن در دولت سیزدهم را بچشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعدیل شدن قیمت مسکن‌های ملی با ارائه تسهیلات نیز گفت: تسهیلات متمم به استان‌ها ابلاغ شده و در مرحله اجرا قرار دارد، در خصوص تغییر نرخ سود تسهیلات از ۲۳ به ۱۸ درصد نیز، فرایند در حال انجام است و امیدواریم به نتیجه برسد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه با وضعیتی که اکنون وجود دارد ۵۰ درصد متقاضیان تا اوایل سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند گفت: مابقی متقاضیان نیز باید با سرعت بیشتری تخصیص پروژه شوند و تا اواخر دولت سیزدهم در خانه‌های خود مستقر شوند.

وی در خصوص برخورد با مشاورین املاک متخلف نیز گفت: مشاورین املاک بدون پروانه و یا مشاورینی که حق کمیسیون بیشتری دریافت کرده‌اند در استان‌ها بررسی شده و به تعزیرات معرفی می‌شوند، بنابراین مشاورینی که تخلف می‌کنند علاوه بر پلمپ؛ جریمه سنگینی را متحمل خواهند شد.

خبرنگار-زهرارسولی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست