• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۲۶
  • شناسه خبر: 35166

پوشش ۹۰ درصدی هزینه های درمان ناباروری توسط بیمه های پایه / افزایش ۲۵ درصدی مراجعه به مراکز درمان ناباروری در زنجان

با تحت پوشش قرار گرفتن هزینه های درمان ناباروری در ۶ ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد هزینه ها و ۲۵ درصد مراجعه زوج های نابارور به مراکز درمانی رشد داشته است و در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه های درمان ناب ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید کرمی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در استان زنجان با ۷۴ کارمند – کارشناس با ببش از ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش که ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود، فعال است .

کرمی گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت در استان هیچگونه سرانه ای را بابت بیمه شدن پرداخت نمی کنند.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با ۵۲۸ مرکز، طرف قرارداد است و در کنار آن با ۸۴ مرکز جامع روستایی با ۱۲۶ پزشک و ۹۷ ماما و ۳۴ دندانپزشک بسته های خدماتی سطح یک را به بیمه شدگان ارائه می دهند.

کرمی گفت: ۸۹۲ نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت در استان زنجان بیماران خاص هستند که بصورت ویژه از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه از اقدامات شاخص سال ۱۴۰۲، رایگان شدن بیمه دهک های ۴ و ۵ و اعمال تخفیف برای دهک های ۶ تا ۹ بود گفت: در سال ۱۴۰۱ رایگان شدن بیمه دهک های ۱ تا ۳ را داشتیم که میزان بهره مندی دهک های با درآمد پایین، عملیاتی شد و در حال حاضر علاوه بر ۵ دهک اول که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، افرادی که در دهک ۶ تا ۹ هستند هم از تخفیف های ۲۰ تا ۵۰ درصدی استفاده می کنند.

کرمی گفت: افرادی که به هردلیل دهک درآمدی آنها تعیین نشده باشد تا یک ماه بیمه رایگان شامل آنها می شود.

وی با اشاره به تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز گفت: علاوه بر ۵ بیماری خاص که حمایت ویژه می شدند، ۱۰۲ بیماری صعب العلاج هم که در لیست سازمان بیمه وجود دارد تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

سعید کرمی گفت: حمایت های صندوق بیمه سلامت برای بیماران خاص فقط مختص بیمه شدگان بیمه سلامت نیست و بیمه شدگان تامین اجتماعی هم می توانند از این صندوق استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه ارائه خدمات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد از ۱۰۷ بیماری که به عنوان بیماری صعب العلاج و نادر شناخته شده بود فقط برای ۵۱ بسته خدمتی به صورت الکترونیکی تدوین و تهیه شده و بقیه بسته های خدماتی در دست تدوین است که تا پایان سال به اتمام می رسد.

کرمی با اشاره به پرداخت وام به بیماران از طریق صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز گفت: تا مرداد ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۹۳ فقره تسهیلات برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان پرداخت شده که توانست مشکل بسیاری از بیماران را حل کند.

وی در خصوص سامانه نسخه الکترونیک هم گفت: استان زنجان در کنار بوشهر و یزد بالاترین درصد نسخه الکترونیک را تولید کرده به طوری که در حال حاضر ۹۸ درصد نسخه ها در استان زنجان به صورت الکترونیکی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص پوشش هزینه های خدمات درمان ناباروری هم گفت: تا سال ۱۴۰۰ بیمه های پایه هیچ گونه تعهدی در ارتباط با خدمات ناباروری نداشتند و در دولت سیزدهم تمهیدات خوبی برای زوج های نابارور لحاظ شد که در این راستا ۸۲ قلم تجهیزات، ۶۳ قلم دارو، ۵۶ قلم آزمایش و ۲۰ خدمت جراحی و ۷ خدمت تصویربرداری در تعهد بیمه های پایه قرار گرفت .

وی افزود: از شروع طرح تا ۲۰ مهرماه امسال ۳ هزار و ۶۰۰ خدمت در بخش سرپایی در ارتباط با خدمات درمان ناباروری در استان احصا شده که ۲۸۳ مورد پرونده منجر به درمان های ناباروری و مجموعاً در مراکز طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد از سوی بیمه سلامت پرداخت شده است.

کرمی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۰۲ مرکزدرمان ناباروری طرف قرارداد بابیمه سلامت است گفت: یک مرکز فوق تخصصی ناباروری در بیمارستان موسوی زنجان و یک مرکز سطح ۲ ناباروری هم در ابهر فعال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر اینکه با تحت پوشش قرار گرفتن هزینه های درمان ناباروری در ۶ ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد هزینه ها و ۲۵ درصد مراجعه زوج های نابارور به مراکز درمانی رشد داشته است گفت: این نشان می دهد که تغییر رفتار شروع و اطلاع رسانی پاسخ داده است. در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری در تعهد بیمه های پایه قرار دارد.

وی در خصوص پرداخت مطالبات نیز گفت: پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت نسبت به سال های گذشته از ۱۴۰۰ به بعد منظم تر شده بطوری که مطالبات مراکز دولتی تا بخشی از مردادماه پرداخت شده و مطالبات مراکز خصوصی هم تا پایان مرداد پرداخت شده است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست