• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
  • شناسه خبر: 35271

کانون زنان بازرگان استان زنجان، نقطه عطفی برای انسجام فعالیت‌های اقتصادی زنان استان

اولین و مهم‌ترین کار ما معرفی و شناساندن کانون به زنان فعال اقتصادی در استان است.هرگونه برنامه‌ریزی و فعالیت گسترده مستلزم این است که اول مخاطبان کانون شناسایی شوند و تعداد اعضا بیشتر شود که بتوانیم با بانک‌ها تعامل کنی ...

پریوش محمدی رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با معرفی این کانون و با اشاره به نقش مؤثر زنان در تولید اظهار کرد: چنانکه در کشورهای دیگر هم زنان سهم بزرگی از تولید را به عهده‌دارند، کنار گذاشتن زنان به معنای عدم استفاده از تمام امکانات تولیدی و اقتصادی و خدماتی و تجاری و فنی جامعه‌ای است که در رشد اقتصادی کشور مؤثرند.

محمدی در خصوص چرایی تشکیل کانون زنان بازرگان گفت: ساماندهی و توانمندسازی زنان برای ورود به عرصه فعالیت‌های تجاری، ایجاد فضای کسب‌وکار و کارآفرینی زنان بازرگان و حمایت و تشویق بانوان در امور تجاری، در راستای توسعه اقتصادی استان ازجمله مواردی است که منجر به تشکیل کانون زنان بازرگان در استان شد.

وی شناسایی، جذب و تشویق بانوان صاحب ایده و علاقه‌مندان به تجارت و سرمایه‌گذاری در استان، تشکیل بانک اطلاعاتی و شناسایی زنان کارآفرین و مخترع و مبتکر و فعال در عرصه اقتصاد و تجارت در استان را از اهداف کانون زنان بازرگان برشمرد و گفت: ارائه مشاوره درزمینه های اقتصاد و تجارت به زنان استان و تلاش و برنامه‌ریزی در جهت ارتقاء فرهنگ کسب‌وکار، ایجاد ارتباط با تشکل‌ها و انجمن‌های زنان در استان، اطلاع‌رسانی هم اندیشی ها (سمینارها) و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و سایر برنامه‌های مرتبط با انجمن و برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی از دیگر اهداف این کانون است.

ایجاد ارتباط با بانک‌ها و مؤسسات پولی و مالی داخلی و خارجی در قالب قوانین جمهوری اسلامی و فراهم‌سازی زمینه اخذ تسهیلات مالی در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی اعضا، پیگیری مشکلات بانوان فعال در عرصه اقتصادی و بازرگانی و تجارت و انجام مطالعه و پژوهش‌ها باهدف شناسایی راهکارهای اجرایی و ارائه آن به دستگاه‌های ذی‌ربط و پیگیری آن نیز از اهداف دیگری کانون زنان بازرگان استان زنجان است که پریوش محمدی به آن اشاره کرد.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی استان زنجان در خصوص چگونگی شناسایی زنان فعال اقتصادی استان نیز گفت: تعدادی از بانوان که دارای کارت بازرگانی هستند از طریق بانک کشاورزی و اتاق بازرگانی شناسایی شدند و همچنین بانوانی که در برخی نمایشگاه‌ها شرکت کرده بودند و بانوانی فعال در شهرک‌های صنعتی و اداره تعاون، مخاطب این کانون هستند که کم‌کم داریم با آن‌ها جهت همکاری و عضویت در کانون مکاتبه می‌کنیم.

پریوش محمدی بابیان اینکه کانون زنان بازرگان استان زنجان سال ۱۳۹۹ تشکیل شد گفت: چون در دوره قبل هم مشکلاتی داشتیم و هنوز نتوانسته‌ایم به انسجام کامل برسیم جدیداً و در این دوره شروع به هماهنگی و برگزاری جلساتی با مسئولان دولتی کرده‌ایم که اتاق بازرگانی نیز در این موضوع همراهی خوبی با اعضای کانون دارد.

رئیس کانون زنان بازرگان استان زنجان با اشاره به وضعیت زنان فعال اقتصادی و تجار و تولیدکنندگان زن در استان گفت: در حال حاضر کانون زنان بازرگان ۱۷ نفر عضو دارد که در حوزه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی، معدنی و صنایع‌دستی و صنعتی فعال هستند و صادرات هم دارند.

وی در حال حاضر مهم‌ترین چالش این کانون را جذب زنان بازرگان و تاجر و تولیدکننده و کارآفرین عنوان کرد و گفت: بسیاری از زنان فعال در این حوزه هنوز کانون زنان بازرگان را نمی‌شناسند و فعلاً اولین و مهم‌ترین کار ما معرفی و شناساندن کانون به زنان فعال اقتصادی در استان است.

وی تأکید کرد: هرگونه برنامه‌ریزی و فعالیت گسترده مستلزم این است که اول مخاطبان کانون شناسایی شوند و تعداد اعضا بیشتر شود که بتوانیم با بانک‌ها تعامل کنیم.

پریوش محمدی بابیان اینکه کانون زنان بازرگان فقط در برخی استان‌ها تشکیل‌شده و فعال است گفت: مثلاً در استان قزوین این کانون فعال است که اخیراً هم‌ نشستی با اعضای کانون زنان بازرگان قزوین و اتاق تهران و قم داشتیم که اتفاقات و تعاملات خوبی صورت گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست