• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۱۳
  • شناسه خبر: 35481

تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی افزایش یافته است ولی برخورد مناسبی با ایثارگران ندارند

رئیس بنیا شهید و ایثارگران با اشاره به لزوم برخورد مناسب با ایثارگران در مراکز درمانی و ادب در برخورد گفت: تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه دی افزایش یافته است ولی برخورد مناسبی در این مراکز با ایثارگران ندارند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای هماهنگی امور ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های دینی و فرهنگی استان زنجان، انتظار می رود در حوزه ترویج ایثار و شهادت وجهه ملی و حتی بین المللی از این استان ببینیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: رهبر معظم انقلاب حداقل یک بار در ماه یک برنامه جدی در حوزه ایثار و شهادت دارند و تنها برنامه متواتر ایشان است و به گفته ایشان «فرض بنیاد شهید، فرض حیات انقلاب است». یعنی اگر قرار است انقلاب اسلامی باقی بماند برمبنای حفظ فرهنگ شهادت و ایثار است که بگوییم چه حیاتی قابل ارزش است و چه چیزی نیست .

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان نرخ بیکاری به صورت متوسط پایین است ولی هنوز تعدادی از خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران استان بیکار هستند افزود: حدود ۳ هزار و ۵۷۱ نفر در سامانه کاریابی بنیاد ثبت نام کرده اند که نیاز به اطلاعات کامل این تعداد، برای اقدامات لازم داریم. سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در زنجان استخدام شدند ولی در شش ماهه امسال این تعداد فقط ۵۱ نفر بوده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در مورد تسهیلات خود اشتغالی نیز ظاهراً ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار دارد، ولی تا کنون ۹۹ میلیارد تومان اختصاص یافته است گفت: در مورد مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران نیز در استان ۴۵۸ نفر در اولویت هستند که این تعداد قابل توجه است ولی تامین آن کار خیلی سنگینی نیست و باید در اولویت قرار بگیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص گلزار های شهدا نیز گفت: در استان زنجان ۴۳۰ گلزار شهدا داریم که ۳۶۲ گلزار ساماندهی شده است که برای اینکار ۲میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور اختصاص یافته بود، قرار بود ۳ میلیارد تومان هم بنیاد مستضعفان بدهد که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نقش گلزار شهدا در توسعه معنویت بسیار مهم است گفت: برنامه ما به صورت جدی این است که گلزار شهدا میعادگاه مذهبی و معنوی و فرهنگی باشند و تبدیل به مراکز فرهنگی شوند که امور مختلف فرهنگی در آنجا انجام شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: در حوزه تسهیلات رفاهی برای خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید نیز سال گذشته بانک ملی و بانکی سینا همکاری داشتند که امسال ندارند، به همین دلیل تعداد وام ها کاهش داشته است.

وی با اشاره به لزوم برخورد مناسب با ایثارگران در مراکز درمانی و ادب در برخورد گفت: تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه دی افزایش یافته است ولی برخورد مناسبی در این مراکز با ایثارگران ندارند، ضمن اینکه تا دوسال پیش از پرداختی بیمه ۹ ماه عقب بودیم ولی الان تا ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ به داروخانه ها و تا ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ به بیمه شده ها و تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ به بیمارستانهای و مراکز درمانی پرداخت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مهم ترین اقدام بنیاد شهید توسعه خدمات مددکاری است گفت: کمتر از ۳۰ درصد خدمات به ایثارگران به بنیاد شهید برمی گردد و ۷۰درصد خدمات مربوط به دستگاه های مختلف است که در این خصوص باید شبکه بزرگی از مددکاری و خدمات ایجاد شود که برای ارائه خدمات هماهنگ باشند و هردستگاه ۵ نفر را در این راستا معرفی کند که بازوری پیگیری مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست