• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۱۴
  • شناسه خبر: 35842

مالک شرکت روغن نباتی جهان خلع ید شده است/ اداره این کارخانه به کمیته حمایت سپرده می‌شود

مالک شرکت روغن نباتی جهان خلع ید شده است. اداره این کارخانه به کمیته حمایت سپرده می‌شود تا هیات مدیره جدید اداره شرکت را بر عهده بگیرد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي در آستانه روز دانشجو در دانشگاه زنجان اظهار کرد: استانداری یک جایگاه دراز مدت است؛ همانطور که ساختار دولت‌ها نیز همین است؛ مثلا مهاتیر محمد ۲۰ سال کلر کرد که مالزی بعد با مالزی فبل فرق کرد.

افشارچی گفت: برنامه ما این است که تولید ناخالص داخلی در استان بالا برود؛ البته در این حوزه کارهای کوتاه و بلند مدت درحال انجام است که نتایج برخی مشخص و مشهود است.

وی افزود: برخی اقدامات دیگر زیرساختی است؛ مثل برق یا آب که گاز؛ اما اینکه چند درصد محقق شده نمیدانم اما از سرعت کار راضی نیستم؛ البته این دیگر تقصیر من نیست چون بیشتر از این نمی‌توانم انرژی بگذارم.

افشارچی با بیان اینکه درباره مدیران نیز رضایت من نسبی است از برخی خیلی راضی هستم اما از برخی دیگر نه، گفت: برخی مدیران همراه نیستند ولی برخی در جایی که رفتند تحول ایجاد کردند و این کاملا مشهود است؛ کلی اگر بگویم از مدیران زیرساختی مثل گاز و آب و برق راضی هستم.

استاندار زنجان افزود: برخی از مدیران نیز می توانستند موثرتر باشند که این کار را کردند؛ اما این را بگویم که مدیر عوض کردن صرفا در اختیار من نیست و همه استانداران از این قضیه ناراضی هستند.

افشارچی همچنین در خصوص کارخانه روغن نباتی جهان نیز گفت: مالک شرکت روغن نباتی جهان خلع ید شده است. اداره این کارخانه به کمیته حمایت سپرده می‌شود تا هیات مدیره جدید اداره شرکت را بر عهده بگیرد چرا که مالک قبلی دیگر مالک این شرکت نبوده و خلع ید شده است.
 وی افزود:  این کارخانه به کمیته حمایت سپرده می‌شود، با این اقدام هیئت مدیره جدید، اداره مجموعه را برعهده می‌گیرد.

افشارچی با بیان اینکه در ابتدا یابه وی یاین امتیاز داده شد که برود و تقسیط مالیاتی انجام دهد، اضافه کرد: وی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دولت مالیات بدهکار بود که ۶۰۰ میلیارد تومان آن را به شرکت بخشیدند و قرار شد مابقی به صورت قسطی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه ۳ فقره چک ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تقسیط مالیات از این فرد دریافت شد، بیان کرد: این چک‌ها نقد نشد چرا که چک‌ها از حساب مسدود، داده شده بود و دیگر کار حقوقی نبوده و کیفری شد.

افشارچی با اشاره به اینکه ادامه مشکلات موجب شد جلسه دیگری با مالک این شرکت برگزار شود، گفت: در جلسه دیگری که با حضور وی برگزار شد، او در وسط جلسه اخراج شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مالکیت شرکت روغن نباتی جهان در حال خلع است و اداره آن به کمیته حمایت سپرده می‌شود، گفت: با این اقدام هیئت مدیره جدید اداره شرکت را برعهده می‌گیرد چرا که وی (بیژن اسماعیلی) دیگر مالک این شرکت نبوده و خلع شده است.

افشارچی با اشاره به اینکه وی در حال تلاش از سوی قوه قضائیه برای جلوگیری از این اقدام است، تصریح کرد: در مجموع این انتقالات اقدامی قضایی بوده به همین دلیل زمان بر شده ولی اقدامات در شورای حمایت کار در حال انجام است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست