• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۱۸
  • شناسه خبر: 35931

نهادهای دولتی نباید وظیفه خود را به خیریه ها بسپارند

تا کنون کمکی از نهادهای دولتی دریافت نکرده ایم. نهادهای دولتی نباید مسئولیت خود را به خیریه ها بسپارند. ما انتظار داریم نهادهای دولتی با ما همکاری کنند از همان نوع همکاری که معاونت پبشگیری دادگستری با ما دارد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» شهلا طاهری مدیر عامل موسسه ترنم مهر باران در جریان بازدید اصحاب رسانه استان زنجان از این موسسه اظهار کرد: موسسه ترنم مهر باران با هدف حمایت ازاقشار آسیب پذیر(زنان سرپرست خانوار و کودکان آسیب پذیر) فعالیت می کند.

طاهری گفت: این موسسه از سال ۹۴ و ازیک گروه مجازی برای تهیه لوازم برای خانواده های نیازمند شروع شد و اکنون پذیرای بسیاری از زنان و کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب است .

وی با بیان اینکه بیماریهای معنوی همان آسیب های اجتماعی و بدتر از بیماری جسمی است که کمتر به آن توجه کرده ایم گفت: کسی که مبتلا به این آسیب ها می شود همه را درگیر می کند چون نمی توانیم دور آنها حصار بکشیم و آنها را یکجا نگه داریم .

طاهری با تاکید بر اینکه امروز خیریه ها نباید در مرحله کمک رسانی و تامین وسایل زندگی و امثال آن متوقف باشند افزود: راه دیگر توانمند سازی مددجویان است که در این مورد باید ازخیریه ها بخواهیم خروجی داشته باشند. چون خانواده هایی داریم که چندین سال است مورد حمایت و تامین از سوی خیرین هستند و بعد از سالها همچنان نیازمند هستند اینجاست که باید توانمندسازی معنا پیدا کند.

مدیرعامل موسسه ترنم مهر باران گفت: خیریه ها باید استعدادهای افراد را پیدا کنند و رشد دهند و این همان کاری است که در این موسسه انجام می شود و بعد از چندسال افراد توانمند از چرخه حمایت و تامین خارج می شوند.

وی با اشاره به ساختمان در حال ساخت این موسسه در مرکز شهرزنجان نیز گفت: چون مراجعین به این موسسه از تمام نقاط شهر هستند توافق بر این شد که این ساختمان در مرکز شهر قرار بگیرد که رفت و آمد برای همه مقدور باشد.

طاهری درخصوص پذیرش و شناسایی افراد مورد حمایت این موسسه نیز گفت: فردی که از طریق خیرین و یا نهادهای دولتی معرفی می شود ابتدا یک مصاحبه با آنها انجام می شود و بعد یک گروه تحقیق برای بازدید با حفظ شأن و آبروی افراد به محل زندگی آنها می روند و بعد از تعیین رابط، فقط آن رابط با آن خانواده در ارتباط خواهدبود و به گونه ای نیست که هرروز یک نفر به در خانه مراجعین و مددجویان ما برود.

وی افزود: وقتی خانواده ای تایید شد براساس امتیازی که به آنها داده میشود حمایت ها صورت میگیرد، مثلا در گروه A مراجعین خدمات مشاوره و توانمندسازی می گیرند و در گروه B فرزندان حمایت میشوند و در گروه C هم فرد کلا باید مورد حمایت باشد. ضمن اینکه بعد از مدت مشخصی تست کیفیت زندگی انجام می شود که مشخص شود توانسته ایم زندگی آنها را جلو بریم یا خیر که اگر بهترنشده باشد علت یابی می شود.

شهلاطاهری با بیان اینکه شرط دراین موسسه این است که مادران یا باید کار کنند و یا اگر مهارتی ندارند آموزش ببینند تا توانمندشوند گفت: همچنین یک شرط دیگر داریم که مراجعین باید هفته ای دو ساعت در کلاس های مهارت زندگی شرکت کنند.

وی درخصوص کمک های نهاد های دولتی نیز گفت: تا کنون کمکی از نهادهای دولتی دریافت نکرده ایم . نهادهای دولتی نباید مسئولیت خود را به خیریه ها بسپارند. ما انتظار داریم نهادهای دولتی با ما همکاری کنند، از همان نوع همکاری که معاونت پبشگیری دادگستری با ما دارد.

مدیر عامل موسسه ترنم مهر باران همچنین با اشاره به فعالیت های پژوهشی این موسسه گفت: واحد پژوهش ما روی آسیب شناسی کار می کند وپس از نتایج حاصل از همان پژوهشها تعیین می کنیم که روی چه مشکلی باید کار کنیم . مثلا سه سال پیش افسردگی در کودکان زیر ۱۲ سال بررسی شد که بعد از شناسایی این کودکان اقدامات درمانی برای آنها صورت گرفت.

خبرنگار/صغرا بنابی فرد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست