• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۱۹
  • شناسه خبر: 35951

موفقیت ۹۸ درصدی طرح نفس در نجات جنین از سقط عمدی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان ازموفقیت ۹۸.۱ درصدی اجرای طرح نفس در زنجان در انصراف ۷۳۳ مادر از بین ۷۴۷ مورد شناسایی شده سقط عمدی تا ۱۶آذرماه خبرداد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مشهود تقی‌لو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دومین کمیته طرح نفس در زنجان با اشاره به موفقیت ۹۸.۱ درصدی در انصراف ۷۳۳ مادر از بین ۷۴۷ مورد شناسایی شده سقط عمدی تا ۱۶آذرماه، اظهار کرد: اولویت حال حاضر حوزه بهداشت و درمان مسئله جمعیت کشور است.

تقی لو گفت: همانطور که می‌دانیم پنجره جمعیتی کشور فقط هفت سال است که از این مدت، ۲ سال آن سپری شده است اگر در فرصت باقی مانده مسئله جوانی جمعیتی حل نشود، در آینده کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

وی افزود: با ازدواج امکان فرزندآوری نیز فراهم می‌شود. اما در برخی مواقع زوجین مشکلات اقتصادی را مانعی در فرزند دار شدن خود معرفی می‌کنند و در برخی مواقع نیز از روی جهالت، ضعف اطلاعات و نداستن احکام و مسائل علمی مربوطه اقدام به کشتن یک موجود بی‌گناهی که هنوز متولد نشده و حق حیات دارد مبادرت می‌وزند، آن‌هم مادر به عنوان کسی که قرار بود تا پای جان از جان و حیات فرزند خود محافظت کند، حالا اقدام به سقط جنین گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه طرح نفس از دو جنبه حائز اهمیت است اظهار کرد: اولین اهمیتی که این کار دارد این است که با تولد هر نوزاد یک نفر به جمعیت اضافه می‌شود و درجه اهمیت آن زمانی بالاتر می‌رود که با یک کار تیمی موفق در نجات جان یک جنین از مرگ و نیستی؛ کارتان به اندازه نجات انسان‌های دنیا در نزد خداوند ارزش می‌یابد. خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده این ضمانت را بصورت کتبی به بندگان خود داده است.

وی افزود: زمانی که با یک مداخله مؤثر، آموزش و یک کار روانشناسی مناسب یک نفر از نابودی نجات و حق حیات یابد، مانند این است که جان هزاران نفر نجات داده شده است. بی شک تولد یک انسان که محکوم به نابودی بود، برای یک عمر همه‌ی ما کافی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست