• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 37968

از ۳۷ هزار واحد صنفی در استان زنجان فقط ۸ هزار واحد برای اخذ مجوز الکترونیک ثبت نام کرده اند/ مجوزهای کاغذی از ۲۵ اردیبهشت باطل می شوند

درحالی که مجوزهای کاغذی از۲۵ اردیبهشت باطل می شوند، از ۳۷ هزار واحد صنفی در استان زنجان فقط ۸ هزار واحد برای اخذ شناسه یکتا ثبت نام کرده اند.کسبه‌ای که شناسه یکتا دریافت نکنند برای دریافت خدمات دولتی دچار مشکل خواهند شد.

محمدرضا نادری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان درگفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: مطابق آخرین آمار تعداد ۳۷ هزار مجوز کاغذی در استان وجود دارد که از این تعداد تا پایان روز یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ معادل  هزار ۸ ثبت نام نموده و شناسه یکتا اخذ کرده اند.

 نادری گفت: استان زنجان رتبه هفتم را به لحاظ ثبت اخذ شناسه یکتا در بین استان های کشور را دارد و  وضعیت سایر استان ها هم  به لحاظ ثبت نام و اخذ مجوز الکترونیکی بالا نیست.

وی درخصوص اطلاع رسانی به همه صاحبان کسب و کارها در استان برای اخذ شناسه یکتا گفت: جلسات متعددی با کلیه فرمانداران شهرستان ها و اتاق اصناف شهرستان ها برگزار شده و توضیحات لازم  داده شده است.

نادری با بیان اینکه صاحبان کسب و کارها با مجوزهای کاغذی  تا ۲۵ اردیبهشت وقت دارند برای درخواست شناسه یکتا ثبت نام کنند و از این تاریخ به بعد مجوزهای کاغذی باطل و قانوناً مورد تایید نیستند گفت: حتی از ظرفیت دهیاری ها  و از طریق شبکه های اجتماعی شهرستان ها نیز اطلاع رسانی شده و  توضیحات کافی به مردم  ارائه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان  با بیان اینکه در هر صورت از نزدیک به ۳۷ هزار واحد صنفی ۸ هزار ثبت نام کرده اند و بقیه مانده اند گفت: صاحبان کسب و کارها و واحدهای صنفی هرچه سریعتر بایداقدام به اخذ شناسه یکتا کنند چون کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند؛ به عبارتی معیار داشتن پروانه یا مجوز، داشتن شناسه یکتاست و بانک‌های سراسر کشور و تا پایان سال، همه اداره‌های دولتی و قوه قضاییه، فقط شناسه یکتا را به عنوان پروانه کسب می‌شناسند.

نادری گفت: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشد و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

گفتنی است؛ فرایند تبدیل مجوازهای کاغذی به الکترونیک، غیرحضوری و رایگان است و با وجود پروانه کاغذی معتبر و کارت ملی، در کمتر از پنج دقیقه از درگاه ملی مجوزها mojavez.ir قابل انجام است. متقاضیان می توانند فقط با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست