• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 37961

همه مراحل قانونی اجرای پروژه غواصان دریادل میدان بسیج طی شده است/ همه مسئولین مربوطه از جزییات این طرح اطلاع داشتند

همه مراحل قانونی المان میدان بسیج با طرح غواصان دریادل طی شده و تبدیل به قرارداد شده و همه کسانی که در این رابطه در استان مسئول هستند با این طرح آشنا بودند و از جزئیات آن آگاه بودند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید ناصحی مقدم، رییس شورای شهر زنجان، در جلسه رسمی و علنی شورای شهر با بیان اینکه امسال شهرداری و شورای شهر خیز خوبی برای اینکه بتواند به موقع پروژه های عمرانی را انجام دهد و از فرصت شش ماهه سال استفاده کند برداشته اند چون پروژه هایی داریم که باید به سرعت به سرانجام برسانیم.

ناصحی مقدم گفت: در طرح سبزه میدان به خاطر اینکه فاز شمالی این طرح باید به صحن جنوبی متصل شود معطل اعلام نظر شورای ترافیک بودیم و چند ماه است که شهرداری درانتظار تعیین تکلیف این موضوع است که این پروژه سریع ادامه پیداکند و با توجه به اینکه این پروژه باید تا آخر شهریور به سرانجام برسد باید نظرات این شورا سریع به شهرداری اعلام شود و تاخیر نداشته باشد.

وی افزود: سال گذشته تاخیرات ما در پروژه ها ناشی از این بود که ما نتوانستیم معارض های تاسیساتی را از پروژه ها رفع کنیم که برای ما ایجاد تاخیر کرد. همت شورای شهر و شهرداری این است که پروژه ها هرچه سریعتر وارد ریل عملیاتی شوند و معارض های تاسیساتی رفع شوند .

ناصحی مقدم درواکنش به حواشی ایجاد شده درچند روزاخیر در مورد المان میدان بسیج با طرح غواصان دریادل نیز گفت: یک حاشیه ای اتفاق افتاده در خصوص طرحی که در میدان بسیج باید اجرا شود در حالی که همه مراحل قانونی آن طی شده و تبدیل به قرارداد شده و همه کسانی که در این رابطه در استان مسئول هستند با این طرح آشنا بودند و می دانستند و از جزئیات آن آگاه بودند.

وی افزود: آخرین اتفاقی هم که برای این طرح بوده شهرداری یک قراردادی آورد و شورای شهر هم آن را تایید کرده و در مواردی هم که لازم بوده نظرات اشخاص متخصص گرفته شود سرموقع این کار انجام شده است و بررسی لازم هم اتفاق افتاده است.

رییس شورای شهر زنجان با بیان اینکه حتی رییس کمیسیون ماده ۵ که رییس شورای ترافیک هم هست هیچ الزامی ندیده توضیح دهد و ناگاه در یک اتفاق نادر، چند روز قبل دفتر فنی مکاتبه ای را انجام داده و دستور توقف پروژه را داده است.

وی گفت: من با خود معاون عمرانی استاندار تماس گرفتم و گفتند خودشان هم در جریان این کار نیستند و اینکه چرا این اتفاقا افتاده نمیدانیم. از یک طرف تاکیدات استاندار برای شتاب در پروژه ها و ازیک طرف این حاشیه ای که ایجاد شده است. قبلا حاشیه در شورا بود و دیگران شورا را دعوت به گذار از حاشیه می کردند والان برعکس شده و شورا شهر مسئولین دولتی را دعوت به پرهیز از حاشیه می کنند.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه من از شهردار حمایت می کنم چون برنامه شورا و شهرداری این است که از حاشیه دور باشیم گفت: برای ما پروژه های عمران شهری مهم است و هر کس بخواهد برای پروژه های عمران شهری حاشیه ایجاد کند ما مقابل او هستیم.

وی گفت: از یک طرف هم در فضای مجازی حاشیه ای ایجاد می شود که واقعا جای بحث دارد . چرا کسی جلوی اینها را نمی گیرد ؟ یکی ادعا می کند که از یک مقام مسئول شهرداری شنیده است که پنجاه میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و کسی هم نیست پیگیری کند که این عدد را کدام مسئول شهرداری به تو گفته است؟ متاسفانه این ادعاها را مکرراً درفضای شهر و مجازی منتشر می کنند و شهرداری و شورا را متهم به حیف و میل بیت المال می کنند . این حاشیه ها نه در شأن شورا و نه در شأن مسئولان استان است .

ناصحی مقدم با بیان اینکه باشتاب بیشتری طرح های عمرانی را پیگیرخواهیم بود گفت: اگرتوقفی اتفاق افتاده چون نمی خواهیم درگیر حاشیه باشیبم و نخواستیم ریالی زیان به اموال مجموعه شهرداری برسد وگرنه در اینکه آن طرح مسیر قانونی را طی کرده شکی نیست وقرار نیست هرجایی و با هر پیشنهادی مثل همین که آنجا باید تقاطع غیر همسطح ایجاد شود، هر طرحی متوقف شود.

وی تاکید کرد : این پروژه مسیر های قانونی خودش را در شورا و هر مرجعی طی کرده و این اطلاعات به طور واضح به همه عرضه شده است باید یاد بگیریم که وقتی ریل قانون را به خاطر یک حرف در فضای مجازی و یک ادعایی که درست و غلط بودن آن معلوم نیست متوقف نکنیم. قطعا اجازه نمی دهیم حاشیه ها بر شهر و شورا حاکم شود.

گفتنی است؛ اجرای المان غواصان دریادل چند روز پیش تا اظهار نظر نهایی شورای ترافیک استان تعلیق شد

به گفته علی محمودی، سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری زنجان، المان میدان بسیج با طرح غواصان دریادل با مصوبه شهریور ماه ۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۵ استان به طراحی نهایی رسیده و طرح آن آماده اجرا شده است.اما قبل از شروع ساخت اِلمان و در مرحله تجهیز کارگاه از طرف معاونت عمرانی استانداری زنجان و از حوزه دفتر فنی استانداری پیشنهاد تعویق اجرا برای بررسی های ترافیکی شده است.در این راستا تجهیز کارگاه این پروژه متوقف و تا اظهار نظر نهایی شورای ترافیک استان اجرای پروژه تعلیق شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست