• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 4006

اختصاص بیش از یک میلیارد میلیون تومان برای کاهش آسیب های اجتماعی در زنجان

پیام ملت– مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص   یافته است. مسیح اله سلطانی در جلسه طرح تقسیم کار ملی ...

پیام ملت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص   یافته است.

مسیح اله سلطانی در جلسه طرح تقسیم کار ملی  کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با بیان اینکه طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان توسط ۱۰ دستگاه اجرایی مرتبط اجرا می شود، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی، تفاهم نامه ای با برخی دستگاه های اجرایی مرتبط منعقد شده و وظایف هر دستگاه در این زمینه مشخص شده است.

وی ادامه داد: کنترل و کاهش اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی، از موارد بسیار جدی در جامعه است؛ به گونه ای که در این راستا، طرح تقسیم کار ملی کنترل آسیب های اجتماعی از سوی وزارت کشور به استان ابلاغ شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار اختصاص یافته در راستای اجرای این طرح به دانشگاه ها به میزان ۴۰۰ میلیون تومان و حوزه ورزش و جوانان به میزان ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: ۲۵ درصد از اعتبارات در مراحل اولیه به دستگاه ها ابلاغ شده است که در صورت ارائه گزارش ها و عملکرد هر دستگاه در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، مابقی اعتبارات نیز در مراحل دوم و سوم لحاظ خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه گزارشی از اقدام های انجام شده در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید توسط دستگاه های مربوطه ارائه شود، گفت: برنامه هر دستگاه در زمینه کاهش اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی به تفکیک مشخص و ابلاغ شده و دستگاه های اجرایی مرتبط باید به این نکته توجه کنند.

سلطانی تاکید کرد: اگر اقدامات صورت گرفته با تفاهم نامه همخوانی نداشته باشد، در مراحل بعدی جذب اعتبارات با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سمن ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی مواقع سمن ها تنها در این زمینه مستند سازی می کنند که در این راستا دستگاه های اجرایی باید بر عملکرد آنها نظارت دقیقی داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تصریح کرد: ۴۳عنوان برنامه در زمینه کاهش اعتیاد، ۲۶ برنامه برای کاهش طلاق و ۳۸ برنامه نیز در خصوص کاهش مفاسد اخلاقی برای ۱۰ دستگاه اجرایی مرتبط مشخص و تعریف شده است.

سلطانی به تاسیس و راه اندازی مرکز بهبود و بازتوانی نوجوانان اشاره کرد و گفت: توسعه و ارتقاء مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبود یافته، راه اندازی مراکز درمان به صورت رایگان، برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی-ایرانی ویژه معتادان بهبود یافته و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، از برخی برنامه های دستگاه ها در زمینه کاهش اعتیاد است.

وی آموزش پیش از ازدواج، حمایت از طرح های اجرایی و پژوهشی انجمن های علمی دانشجویان، ارائه خدمات تخصصی روانی-اجتماعی به زوجین متقاضی طلاق را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مهم تلقی کرد و افزود: اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار، تشدید مبارزه با شبکه ها و باندهای سازمان یافته و پنهانی موثر در ایجاد فساد، راه اندازی و تقویت کانون های آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها، ارتقاء توانمندسازی سمن های فعال و کاهش بزه های اجتماعی فضای مجازی، تاثیر بسزایی در کاهش مفاسد اخلاقی در جامعه خواهد داشت.

سلطانی تاکید کرد: اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه ها باید تنها برای اجرای برنامه های مشخص شده هزینه شود و عملکرد هر دستگاه نیز باید هر ۳ ماه یک بار ارسال و بررسی شود.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست