• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۱
  • شناسه خبر: 14198

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: بهورزان ستون و استوانه اصلی سیستم بهداشتی هستند

پیام ملّت– رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:بهورزان پایه و اساس سیستم بهداشتی اند و در هر اتفاق و بحرانی قدم اول توسط آنها برداشته می شود. به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“پرویز قزلباش در گفتگوی و ...

پیام ملّت– رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:بهورزان پایه و اساس سیستم بهداشتی اند و در هر اتفاق و بحرانی قدم اول توسط آنها برداشته می شود.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“پرویز قزلباش در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران ضمن تشکر از زحمات بهورزان در ایام درگیری سیستم بهداشتی با کرونا اظهار داشت: اگر بهورزان نباشند غربالگری و بیماریابی و درمان و حتی تأثیر درمان به خوبی انجام نخواهد شد.

پرویز قزلباش افزود: ستون و استوانه اصلی سیستم بهداشتی بهورزان هستند که در همین ایام اقدامات لازم برای غربالگری و پیگیری بیماران را انجام دادند و مرحله دوم غربالگری که مربوط به افراد پرخطر هست هم بردوش آنها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در رابطه با بازگشت کرونا نیز گفت: کرونا هنوز نرفته که بازگردد و ما هنوز درگیر این بیماری هستیم.

وی افزود: کرونا همچنان هست تا درمان قطعی و مناسب آن پیدا شود ولی ممکن است میزان ابتلا به آن متناسب با رفتار مردم افزایش یا کاهش یابد.

قزلباش گفت: پیش بینی می شود که این بیماری در ایام پاییز با موج آنفلونزا، هم زمان بشود که ازهمین الان به فکر آن هستیم و باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

پرویز قزلباش همچنین آمار مبتلایان به کرونا در زنجان را به شرح زیر اعلام کرد:

تا به امروز ۲۵۵۳ نفر در بیمارستان های زنجان بستری شده اند که ۸۹۳ نفر به طور قطع از لحاظ آزمایشگاهی مثبت بوده اند.اکنون ۳۳۶نفر در بیمارستان بستری هستند.تعداد فوتی ها نیز تا امروز ۹۲ نفر بوده که در ۲۴ساعت گذشته ۲مورد فوت در اثر کرونا در زنجان ثبت شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست