• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۳۰
  • شناسه خبر: 16060

۸۷۸ پایگاه در قزوین زکات و فطریه را جمع‌آوری می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: ۸۷۸ پایگاه و صندوق برای جمع‌آوری زکات و فطریه به صورت مستقیم در استان قزوین فراهم شده است.

مهرعلی حق‌گویان روز سه‌شنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان قزوین افزود: از میان این پایگاه‌ها ۱۵۴ صندوق ثابت، ۱۸ صندوق سیار، ۶۸۳ صندوق در مساجد و ۶۸ صندوق در مراکز نیکوکاری قرار دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر روش‌های حضوری از طریق کد مهربانی USSD و حساب کارت‌ها نیز امکان پرداخت زکات و فطریه وجود دارد و شهروندان می‌توانند برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از این طریق اقدام کنند.

حق گویان بیان داشت: سال گذشته در استان قزوین ۲۰ میلیارد تومان زکات و فطریه جمع آوری شد که از این میان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه بود و پیش بینی شده این رقم به هشت میلیارد تومان افزایش یابد.

این مسؤول با بیان اینکه صندوق‌ها همه به آرم کمیته امداد و زکات منقوش شده‌اند، اظهار داشت: هیچ موسسه و خیریه‌ای بدون این صندوق‌ها ‌و مجوز لازم حق دریافت زکات و فطریه نخواهد داشت که در این رابطه نیروی انتظامی نظارت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: ۶۰ هزار نیازمند در استان قزوین شناسایی شده که پس از جمع‌آوری زکات و فطریه سریعا بین آن‌ها توزیع می‌شود.

شب ۱۹ ماه رمضان ۵۰۰ هزارتومان به هر یتیم در قزوین پرداخت شد

این مسؤول در ادامه به اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان کشور در سال جاری به یک هزار و ۴۴۸ یتیم در قزوین ۷۲۴ میلیون تومان پرداخت کرد.(هر یتیم ۵۰۰ هزارتومان که یک اقدام بی‌نظیر محسوب می‌شد.

حق‌گویان بیان داشت: در شب‌های ماه مبارک رمضان ۲۵۰ حامی ایتام و محسنین به خانواده کمیته امداد قزوین افزوده شدند و جمع حامیان را به ۲۵ هزار و ۳۴۰ نفر رساند.

وی به فعالیت ۵۳ آشپزخانه مهدوی در ماه مبارک پرداخت و یادآور شد: طبخ ۱۶۷ هزار پرس غذا و توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از اقدامات کمیته امداد قزوین بود.

کد مهربانی پرداخت زکات فطریه #۵۰۰۲۸۸۸۷۷ و کد مهربانی عموم طرح‌های کمیته امداد #۰۲۸۸۸۷۷ در پایان این نشست‌ اعلام شد. ایرنا /ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست