• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 16922

تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه حد مجاز آلاینده ثبت نام کنند

پیام ملّت- سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تولید محصولات کشاورزی سالم و فاقد آفت کش‌ها برای تولید کننده اقتصادی‌تر است.

بهروز فرخی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه ارز آوری محصولات سالم فاقد آفت کش و سموم برای کشور نیز قابل توجه است، اظهار داشت: محصول سالم مورد درخواست بسیاری از کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های برای تولید محصولات سالم تر در بخش کشاورزی پیش بینی شده است، افزود: کاهش ۲۰ درصدی هزینه بیمه محصولات کشاورزی و کاهش ۹۵ درصدی تعرفه قرارداد صدور پروانه، ارائه مشاوره تخصصی وپشتیبانی، معرفی جهت بهره مندی از تسهیلات بانکی و ارائه برخی نهاده‌های بیولوژیک از جمله این مشوق ها برای تولیدکنندگان است. 

سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی زنجان از آغاز ثبت نام تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه حد مجاز آلاینده جهت اخذ نشان استاندارد محصول سالم و گواهی شده، خبر داد و گفت: با توجه به با اهمیت بودن کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی برای مصرف کننده، تولید کمی توام با افزایش کیفیت و حفظ سلامت محصول از اساسی‌ترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه حد مجاز آلاینده به آدرس cerganic.maj.ir  ثبت نام اولیه را انجام دهند.

فرخی خاطر نشان کرد: درخواست کشاورزان پس از بررسی‌های لازم و تایید پرونده الکترونیکی کشاورز در مراکز خدمات شهرستان‌های جهاد کشاورزی به مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی جهت انجام کار ارجاع داده می‌شود و پس از اتمام فرایند تولید و تکمیل کلیه مدارک در گروه محیط زیست، در نهایت با تایید ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، محصول تولیدی جهت اخذ کد نه رقمی و دریافت نشان استاندارد محصول سالم و گواهی شده به اداره کل استاندارد معرفی می گردد.

این مسئول تصریح کرد: کد ۹ رقمی استاندارد محصول گواهی شده قابلیت ردیابی داشته و از طریق آن ۵۰ رکورد اطلاعاتی از جمله مشخصات جغرافیایی زمین، آزمایشات خاک، نوع کود و سموم مصرفی در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست