• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 16898

۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای زنجان شناسایی شده است/ پیشرفت ۴۵ درصدی طرح ابرار در استان زنجان

پیام ملّت- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان شناسایی شده است و ۵۰ نقطه از این تعداد با اقدامات عادی رفع شده و برای رفع بقیه نقاط هم اقداماتی هم انجام شده است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عبدالحسین علی اکبری با اشاره به اینکه در این استان هزار و ۶۲۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، گفت:  ۲۰۰ کیلومتر از مجموع راه‌های اصلی و فرعی این استان، آزادراه است و هشت درصد از مجموع آزادراه‌های کشور در این استان قرار دارد.

وی با اشاره به ابلاغ طرح اصلاح کیفی رویه آسفالت راه‌های کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: از اوایل اردیبهشت‌ماه به‌ویژه در دو هفته اخیر، فعالیت اکیپ‌های لکه‌گیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در هشت شهرستان استان آغاز شد و عملیات لکه‌گیری اضطراری در محورهای استان در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه کارهای اساسی را نیز شروع کرده‌ایم، ادامه داد: مثلا در آزادراه زنجان-قزوین، پیمانکار عملیات را از سر گرفته است. یعنی پس از آسفالت تراشی و پاکسازی وصله‌های هندسی را انجام می‌دهد. در این آزادراه امسال در حدود ۳۵ میلیارد ریال مجوز برگزاری مناقصه گرفته ایم که انشاالله این عملیات در طول سال انجام خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: سال گذشته حدود ۱۱۰ هزار تن آسفالت توسط پیمانکاران مختلف در کل محورهای ارتباطی استان پخش کردیم. همچنین حدود هزار و ۶۰۰ تن از سهمیه قیری که در بخش راه‌های شریانی به ما ابلاغ شده است از طریق پیمانکاران مختلف جذب کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به اقدامات انجام شده در طرح ملی ابرار نیز اشاره و عنوان کرد: در طرح ابرار نیز ۴۵ کیلومتر راه روستایی برای ما مصوب شده بود که دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است. البته با توجه به اینکه زنجان جزو استان‌های سردسیر کشور است، این عدد مربوط به فصل کاری گذشته است و با توجه به اینکه شرایط جوی از دو هفته گذشته برای کار مهیا شده است در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل این محورها هستیم و امسال این طرح را تکمیل خواهیم کرد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در نصب بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین خبر داد و گفت: اجرای این طرح برای دو سال کاری پیش‌بینی شده است که اگر طبق برنامه پیش برود تا خرداد سال آینده تکمیل خواهد شد.

علی‌اکبری از شناسایی ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان خبر داد و اظهار کرد: ۵۰ نقطه از این تعداد با اقدامات عادی رفع شده و برای رفع بقیه نقاط هم اقداماتی هم انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به آغاز اقدامات برای بهسازی ۱۱ نقطه از نقاط پرحادثه از سال گذشته افزود: برای اصلاح ۳۶ نقطه از نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در محورهای استان به دلیل نبود اعتبار، اقدامی نشده است.

این مسئول درصد پیشرفت پروژه نصب روشنایی در ۳۰ کیلومتر از آزادراه زنجان-قزوین را حدود ۳۰ درصد اعلام و تصریح کرد: اجرای این پروژه هم برای دو سال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان لکه‌گیری آسفالت در دو آزادراه زنجان-قزوین و زنجان-تبریز را از پروژه‌های اولویت‌دار عنوان و افزود: لکه‌گیری در آزادراه زنجان-قزوین برای ۳۵ کیلومتر از ۱۰۷ کیلومتر این محور با بودجه ۳۵ میلیارد تومانی انجام خواهد شد.

وی بودجه پیش‌بینی شده برای لکه‌گیری آسفالت آزادراه زنجان-تبریز را ۷ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر از محور ۹۰ کیلومتری محدوده استان زنجان خرابی شدید دارد که بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده لکه‌گیری خواهد شد.

علی‌اکبری ادامه داد: لکه‌گیری آزادراه‌های زنجان-تبریز و زنجان-قزوین برای دو سال برنامه‌ریزی شده است که اگر طبق برنامه پیش‌ رود در سال ۱۴۰۰ پایان می‌یابد. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست