• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 17328

مهلت عضویت روستاییان و عشایر متولد ۴۹ در صندوق روستاییان اعلام شد

پیام ملّت-مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: مردان و زنان متولد ۱۳۴۹ فقط تا پایان سال مهلت دارند که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان عضو شوند و تحت پوشش بیمه ...

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: افراد فوق می توانند به کارگزاری های موجود در سطح استان که در هر دهستان وجود دارند مراجعه کنند و پس از ثبت نام و نام نویسی حضوری تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳۹ کارگزاری در سطح استان زنجان وجود دارد ابراز کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت روستاییان و عشایر را خانم ها و دختران مجرد تشکیل می‌دهند لذا درخواست می شود که خانم ها و دختران مجرد نیز عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند و از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان به ۱۵ سال سابقه فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان اشاره و عنوان کرد: این ۱۵ سال سندی محکم بر حسن فعالیت این صندوق در اجرای تعهدات، خدمات و وظایف خود است. در حال حاضر حدود ۴ هزار خانوار از محل این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه افراد بهتر است که در سنین جوانی نسبت به عضویت و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه این صندوق اقدام کنند ادامه داد: جهت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال مقرر شده است و افراد بیش از ۵۰ سال امکان عضویت در این صندوق را ندارند لذا از افراد خاص می شود که هر چه زودتر نسبت به عضویت و نام نویسی در این صندوق اقدام کنند.

وی به وضعیت معیشتی و اقتصاد شکننده خانوارهای روستایی، کشاورزان و عشایر اشاره و عنوان کرد: علی‌رغم پایین بودن حق بیمه عشایر، کشاورزان و روستاییان اما به علت وجود مشکلات معیشتی در این قشر، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به اقساطی کردن پرداخت حق بیمه آنها اقدام کرده است تا این افراد بتوانند در چند قسط حق بیمه خود را واریز کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه امسال ستاد مرکزی برای همه استان ها سهمیه تکلیفی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن افراد مشخص کرده است افزود: برنامه ریزی شده است که هر سال از میان ۱۲۷ هزار نفری که در استان زنجان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند اما هیچ بیمه ای ندارند، درصدی جذب و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عباسی خاطرنشان کرد مقرر شده که در استان زنجان تا پایان سال ۹۹ حدود ۴ هزار و ۸۳۰ جذب شوند و در سال آینده تحت پوشش بیمه قرار گیرند. درحقیقت سیاست این صندوق این است که با همکاری کارگزاران، جوامع محلی و نهادهای محلی پوشش کامل صندوق را در سطح استان اجرایی و عملیاتی شود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست