• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۶
  • شناسه خبر: 17362

افزایش ۷۳/۹ درصدی انفجار و آتش سوزی در زنجان

پیام ملّت-مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: تعداد انفجار و اتش سوزی ها در سال ۹۸ بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

موسی احمدلو در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تعداد انفجارها و آتش سوزی ها در سال ۹۷ معادل ۲۳ مورد بوده است این در حالی است که آمارها حاکی از آن است که حوادث و اتش سوزی مذکور در استان زنجان در سال پیش معادل ۴۰ مورد بوده که مقایسه این رقم ها در حقیقت افزایش حوادث انفجار و آتش سوزی را در استان نشان می دهد.

وی در مورد دلایل افزایش تعداد حوادث انفحار و آتش سوزی اذعان داشت: با وجود تلاش های مستمر کارشناسان گاز زنجان در بالا بردن سطح آگاهی مشترکین محترم؛ طبق بررسی های بعمل آمده متاسفانه افزایش حوادث به دلیل سهل انگاری و کم دقتی مردم صورت می گیرد. در این بررسی ها مشاهده می شود که با وجود آگاهی مردم از چگونگی جلوگیری از حوادث؛ تنها به دلیل اهمیت ندادن، بی تفاوتی و سهل انگاری؛ دچار این اتفاقات می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اینکه این به اصلاح کوررنگی و بی تفاوت شدن مردم با وجود اطلاع رسانی های گسترده؛ شکافی است که تنها با توجه، دقت و البته عمل و رعایت نمودن مسائل ایمنی شهروندان امکان پذیر خواهد بود افزود: بهره‌مندي از توانمندي روساي نواحي جهت اطلاع‌رساني گسترده‌تر در شوراي اداري و گازبانان در مناطق روستايي بهره‌مند از گاز طبيعي، ارائه كتاب «راهنماي استفاده‌ي ايمن و بهينه از گازطبيعي» به مشتركين در زمان اشتراك پذيري، برگزاری جلسه آموزشی توجیهی برای گازبانان روستاهای استان، برگزاری جلسه آموزشی برای کارگزاران دفاترپیشخوان استان و ارائه خدمات الكتـرونيكي براي تسهیل و تسريع در خـدمات و افـزايش رضايتمندي مشتركين، از جمله اقدامات فرهنگي انجام شده توسط شرکت گاز استان زنجان بوده است.

احمدلو در خصوص میزان مصرف گاز بعد از سهمیه بندی بنزین عنوان کرد: با آغاز طرح سهمیه بندی بنزین از آذر ۹۸؛  شاهد افزایش ۳۵/۱۹ درصدی در آذر ماه، افزایش ۹۵/۲۲ درصدی در دی ماه و افزایش ۸۳/۱۱ درصدی در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ هستیم. آمار متوسط افزایش در این ۳ ماه ۱۸% درصد است اما در اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش میزان مصرف گاز هستیم.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان محترم با اعلام آمادگی و درخواست، بستن قرارداد و پرداخت هزینه لازم می توانند از خدمات گاز زنجان در اسرع وقت بهره مند شوند ادامه داد: این شرکت بعنوان تأمین کننده گازطبيعي شهروندان زنجاني،نقش مهمي درساختار زیربنایی اقتصاد استان و کشورايفا مي كند و هم اکنون با بهره مندی ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹/۸۷ درصـد جمعیت روستایی استان از نعمت گازطبیعی زیر ساخت های لازم و آمادگی لازم برای ارائه هر گونه ارائه خدمات به مشترکین محترم اعم از خانگی، صنعتی و تجاری وجود دارد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست