• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۸
  • شناسه خبر: 17401

۶۰ درصد نیات واقفین برای عزاداری ابا عبدالله الحسین است

پیام ملّت-مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت: ۶۰ درصد نیات واقفین در استان زنجان عزاداری ابا عبدالله الحسین است.

بهزاد شکوری در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه امسال تاکنون هیچ وقفی صورت نگرفته است اظهار کرد: وقف های باید به سمت نیاز روز جامعه سوق داده شوند. اشتغالزایی، محرومیت زدایی و کمک به رفع نیاز جامع از جمله محاسن وقف به حساب می آید.

وی در خصوص اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال جاری عنوان کرد: ارتقاءسطح بهره وری موقوفات، سرمایه گذاری در موقوفات و مشارکت با سرمایه گذاران در موقوفات و ایجاد فرصت شغلی برای شرکت های دانش بنیان در زمین های موقوفه از جمله اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال جاری است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش روی اجرای اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: وجود معارضان زمین های موقوفه، نبود بودجه کافی، نبود درآمد در بعضی از موقوفات از جمله مشکلات و دغدغه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان است.

شکوری با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان وجود دارد تصریح کرد: درآمد موقوفات در سال پیش تقریبا ۸ میلیارد تومان بوده است اما امسال به دلیل شیوع بیماری ویروسی کرونا ما هم با مستاجران موقوفات مدارا کردیم. انتظار ما نیز این است که مسئولین و مردم همراه ماه باشند و جهت اجرایی کردن نیت بدهی خود را پرداخت کنند.

وی به راهکارهایی جهت ترویج فرهنگ نیکوی وقف اشاره و عنوان کرد: تبلیع و ترویج فرهنگ وقف و کمک اصحاب رسانه برای معرفی موقوفات می تواند جهت ترویج این فرهنگ خداپسندانه و افزایش تعداد وقت در استان و بهره مندی دنیوی و اخروی از مزایای این عمل پر فیض و برکت بهشتی موثر واقع شود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست